Digital overføring på digital dekoder????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digital overføring på digital dekoder????

Bor i borettslag og er tilknyttet kabelnett. Fikk tilbud om såkalt digital tv mot å bruke digitaldekoder samt betale ca. 80 kroner pr mnd for min grunnpakke.
    Det som imidlertid har forundret meg en del er utgangene på dekoderen. Det har seg slik at dekoderen er tilsluttet tv apparatet (lcd) via scart kabel, og det er ikke som jeg kan se noen andre muligheter. Synes ikke bildet ble noe nevneverdig bedre heller etter at jeg koblet til dekoderen, og da lurer jeg på om scart kabelen er i stand til å overføre digitalt signal til tven? Er dette grunnen til at det forventede digital bildet ikke ble noe bedre enn det analoge? Etter min fattige forstand på dette området ville jeg tro at det skulle vært signaloverføring via hdmi kabel om jeg skulle få digital bilde? Lurer på om jeg skal levere inn denne dekoderen og spare abb.avg. da jeg ikke er helt fornøyd med bildet.

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :cry:
    det stemmer nok de antakelsene du har her, meg bekjent er scarten analoge i signalveien.
    hvis det er en get. dekoder du sikter til vet jeg at de kommer med hdmi nå i først kvartal, grunnen til at de ikke er på markedet allerede i disse digitale tider er visstnok en "disputt" med komonent leverandøren(e)

men lyden kan du jo få digital nå
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Newcomer kovacs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Get PVR og Get Zapper og begge kan settes opp til å sende RGB via SCART, det gir knallbra bilde så lenge du har en noenlunde okay kabel. Er kjempefornøyd med signalene jeg får på begge TV-ene mine.

Gleder meg til HDMI kommer hos Get, men SCART duger det også.

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kovacs
    Jeg har Get PVR og Get Zapper og begge kan settes opp til å sende RGB via SCART, det gir knallbra bilde så lenge du har en noenlunde okay kabel. Er kjempefornøyd med signalene jeg får på begge TV-ene mine.

Gleder meg til HDMI kommer hos Get, men SCART duger det også.

me to.
    ser du har en philips der, hvordan er den?
    har selv en cineos 42" som er helt glimrende( den bedre utgaven)/10.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Newcomer kovacs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir litt O/T men...

Har hatt Philipsen i ca 15 måneder og den har et kjempebra bilde, men den har mistet sjefsplassen i stua til Samsungen. Bruker den nå på "hobbyrommet". Likevel er det en knallbra TV. Litt svakt svartnivå som merkes best i mørke scener (litt "svartflimring", dvs at hvit blir merkbart grått og skjermen mister noe farge i en kort stund), men jeg er kjempefornøyd med hvordan den viser Get-signalene. En ganske uproblematisk TV.

Det er en 32PF7531D/12.

Jeg vurderte å gå for en 42PFL9731D nå men endte opp med Samsung pga tilbud hos Expert...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •