Bør HD DVD leve eller dø?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 76
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bør HD DVD leve eller dø?

I lys av Warners flukt fra formatet, og det faktum at diskusjonen fremdeles raser i formatkrigtråden, tenkte jeg det kunne være interessant å vite hva folk her ønsker av handlingsforløp i den nærmeste fremtiden.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser det har begge sine styrker og svakheter og trolig er vi forbrukere mer tjent med at denne såkalte krigen fortsetter, dette presser de aktuelle produsentene til og forbedre produktet og trolig vil det også fremskynde prisnedganger. Ulempen er jo at vi en gang i fremtiden evnt må kjøpe en ekstra spiller, men begge formatenes spillere gjør jo en utmerket jobb også på DVD og det vil sikkert gå noen år før DVD er helt ute.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mitt syn har brukerene ALT å tjene på kun ett format, det er kun med målrettet, massiv og entydig reklame en kan få lokket mannen i gata over på HD. Når HD virkelig stjeler markedsandeler fra DVD vil vi se skikkelig fall i prisene og få et tilbud på både hardware og software siden som kan utkonkurrere DVD.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha vært formatnøytral nå en liten stund så er det en ting som står veldig klart for meg: Jeg haaaaaaater soner! Etter å kjapt ha handlet inn 9 titler på BD, så er det det i Sone B ikke en eneste film jeg kunne tenke meg å kjøpe nå. Alle de nye titlene jeg vil ha er på HD DVD!?!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror forbrukerne vil tjene mest på å få alt på et format, har tidligere vært nøytral, men nå blir det blue-ray på meg etterhvert.

Av den grunn at jeg nå tror den vinner.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg PS3 for en stund siden så da er det jo ikke noe tvil hva jeg valgte..hehe. Jeg har alltid følt at BD kom til å vinne, mest p.g.a den største faktoren.....plass på discen. Vi har vel enda ikke sett noe til de største lydformatene enda, som tar mest plass. Det største vi har nå er vel PCM og DTS-HD High definition audio som har 6Mbps, men det største som kommer er jo DTS-HD Master audio som har 24.5Mbps. Tar jo en del mer plass det, spesielt med 8 kanaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Tror forbrukerne vil tjene mest på å få alt på et format, har tidligere vært nøytral, men nå blir det blue-ray på meg etterhvert.

Der tror jeg det stikk motsatte enn deg, hadde det vert kun et format vill de priset filmene og spillerene sine uten og tenke på at oss forbrukerene velger noe annet pga. pris! Det kommer oss forbrukerene tilgode at selskapene sloss nå om dagen, for at den ene vil bli større enn den andre. Dette vil igjen bety billigere filmer og avspillere, for oss forbrukere. Forde forbrukeren kansje blir forvirret og sitter på gjerdet og bare venter. Nå er både avspillerene og filmene blitt så billige etterhvert, at jeg har valgt og kjøpe både Blu Ray og Hd Dvd uten og tenke på hvem som vinner, Jeg tenker mere på pris og utvalg av gode filmer og velger filmene ut fra lysen til og se dem og ikke hvem som gir de ut. Kansje allerede om et år eller 3 så snakker vi om helt andre format som konkurerer. Eller kansje allerede dette året? NME - New Medium Enterprises - HD VMD, High Definition Players and Movies

Jeg kommer til og kjøpe filmer og avspiller fra disse aktørene også, uten og bekymre meg for om det er HD DVD, Blu Ray eller HD VMD som vinner. Kansje det blir et helt annet system som vinner? Eller at vi kansje får mange forskjellige HD systemer som er oppe og går? Jeg venter i spenning på hvor bra HD VMD er og om de får noen gode tittler etter hvert. Lenge leve HD DVD, BLU RAY og HD VMD

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf

Nesten ordrett det jeg ha ville skrevet!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Der tror jeg det stikk motsatte enn deg, hadde det vert kun et format vill de priset filmene og spillerene sine uten og tenke på at oss forbrukerene velger noe annet pga. pris! Det kommer oss forbrukerene tilgode at selskapene sloss nå om dagen, for at den ene vil bli større enn den andre. Dette vil igjen bety billigere filmer og avspillere, for oss forbrukere. Forde forbrukeren kansje blir forvirret og sitter på gjerdet og bare venter. Nå er både avspillerene og filmene blitt så billige etterhvert, at jeg har valgt og kjøpe både Blu Ray og Hd Dvd uten og tenke på hvem som vinner, Jeg tenker mere på pris og utvalg av gode filmer og velger filmene ut fra lysen til og se dem og ikke hvem som gir de ut. Kansje allerede om et år eller 3 så snakker vi om helt andre format som konkurerer. Eller kansje allerede dette året? NME - New Medium Enterprises - HD VMD, High Definition Players and Movies

Jeg kommer til og kjøpe filmer og avspiller fra disse aktørene også, uten og bekymre meg for om det er HD DVD, Blu Ray eller HD VMD som vinner. Kansje det blir et helt annet system som vinner? Eller at vi kansje får mange forskjellige HD systemer som er oppe og går? Jeg venter i spenning på hvor bra HD VMD er og om de får noen gode tittler etter hvert. Lenge leve HD DVD, BLU RAY og HD VMD
    Hvis du har lyst på billigere filmer og spillere så er det jo bare å kjøpe det om et par år uansett:P.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heiet på HD DVD grunnet soner, men har nok tapt...
    Kast inn håndkle og la oss få fart på det generelle HD salget

Active CW Lover sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er egentlig nøytral i format krigen men til dere BD folk..
    Ser dere eller hører dere forskjell fra HD-DVD til BD?
    Jeg så si så ingen forskjell så hvorfor ikke holde seg til HD-DVD siden det er billige??

Men ang voten så leder nok BD krigen men kommer nok til og bli et 2 delt marked siden HD-DVD er for populært til at alle skal gå over til BD

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp kjøpt Toshiba HD-EP10 så....LENGE LEVE HD-DVD

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke fordra soneinndeling
    Feil format vant krigen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg følger daglig med på High Definition news and rumors - HDDVD.org, og nå den siste uka begynner jeg å tro mer og mer at hd-dvd vil overleve. Jeg håper inderlig det med tanken på oss forbrukere.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Etter å ha vært formatnøytral nå en liten stund så er det en ting som står veldig klart for meg: Jeg haaaaaaater soner! Etter å kjapt ha handlet inn 9 titler på BD, så er det det i Sone B ikke en eneste film jeg kunne tenke meg å kjøpe nå. Alle de nye titlene jeg vil ha er på HD DVD!?!
    Helt enig, men har hatt Hddvd i over ett år og og på den tiden kjøpt i overkant av 30 filmer som har virket interessante, har jeg nå etter å ha kjøpt en ps3 store problemer med å finne gode filmer på blu-ray, er jo nesten bare blockbusters å finne i sone B. Ser ikke helt grunnen til at det blir brukt positivt det at filmene blir utgitt på blu-ray og dvd noen måndere før hddvd (wb) når det uansett tar lenger tid i få de på sone B og når de først er å få kjøpt koster de nærmere 250 kr. stk. Syns det er enklere å kjøpe en sonefri hddvd til 100 kr lavere pris.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CW Lover
    Jeg så si så ingen forskjell så hvorfor ikke holde seg til HD-DVD siden det er billige??

Men ang voten så leder nok BD krigen men kommer nok til og bli et 2 delt marked siden HD-DVD er for populært til at alle skal gå over til BD
    HD DVD er kun billige fordi de ikke har noen andre kort å spille på. De er kun 25 % av softwaren (altså filmene). BD har 75 %. Hvis du er fornøyd med denne delen av softwaren så får du kjøpe HD DVD, men jeg blir ikke overrasket om Paramount og Universal dropper HD DVD til fordel for BD. Da har du 0 % av markedet på HD og du sitter igjen med en bunke filmer og kun muligheten for å kjøpe SD fremover. (Eller kjøpe en BD-spiller).

/S

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perarne
    Jeg følger daglig med på High Definition news and rumors - HDDVD.org, og nå den siste uka begynner jeg å tro mer og mer at hd-dvd vil overleve. Jeg håper inderlig det med tanken på oss forbrukere.
    Fin link, takker. Trodde først ikke det var en nøytral side pga navnet, men det er den jo.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper BD vinner.

Jeg tok meg for øvrig en tur innom samtlige vetige dvdbutikker i Bergen, og samtlige hadde HD-filmer inne (da sparsomt desverre). Det som slo meg var uansett at bare en av butikkene hadde HDDVDer. Ellers så var det BD som gjalt.
    Den ene butikken som hadde begge formatene hadde en sterk overvekt av BD. Prisene på den representative butikken var like for begge formatene. 229kr pr stk.

***Tar forbehold om at jeg har gått glipp av noen butikker***

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er på tide at det ene formatet gir seg, slik at det andre kan ta opp kampen mot DVD. Har ingen tro på at prisene vil øke nå, hvordan skal de kunne ta opp kampen mot DVD hvis ikke de kan konkurrere på pris også? Ga forresten bare 112 SEK for den siste Blu-ray filmen jeg kjøpte (Stargate).
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 2 muligheter...
    De 2 siste store:
    -Blir lei av å se hvordan de taper inntekter og går til BD
    -Innser at BD har vunnet såpass store markedsandeler at sjansen for seier er marginale.
    -Gambler, siden DVD fortsatt er det mest utbredte formatet og avventer hva det andre filmstudioet gjør.

Trodde vel for 2 uker siden at kampen var tapt, så litt overraskende å lese dette. Kommer ikke til å kjøpe BD før spillerne kommer for begge formatene siden jeg har såpass mange DVD'er. Så kan det være at jeg etterhvert kommert til å kjøpe HD og evt. bytte ut noen av de filmene jeg allerede har.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •