Bør HD DVD leve eller dø? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 76 av 76
    Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Skjønner egentlig hvorfor folk hele tiden anser HD-dvd som et mer brukervennelig format. Det er jo ikke det. Toshiba hadde absolutt ingen planer om å la folk kopiere filmene sine. Det er kun pga noen smarte hoder at sikkerheten er blitt knekt. Dessuten 90% av verdens befolkning tar ikke kopi av filmen sin uansett og da er BD nøyaktig like brukervennelig som HD. Det å starte å stoppe en film er ikke akkurat krevende. Og med det spiller det liten rolle for mannen i gata om det er en BD plate eller en HD-dvd.
    Soner har ikke vært aktuelt på HD DVD fra dag 1, en av formatets fordeler. Når de ikke har implementert det i noen av sine avspillere til nå, så hadde nok det aldri kommet heller.

Det virker som du tror soner har noe med kopisperre å gjøre. Det har noe med at uten soner kan man kjøpe filmer hvor man vil, og de vil alltid kunne avspilles.

Ang bitrate og lagringskapasitet, så bør du nok heller lese i format krig tråden. Det er diskutert og forklart der ca 20 ganger. Se også hva Michael Bay har uttalt i ettertid.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Modiser:
    Er det mulig å få 18-års grense på forumet..?

Active hifiguru 2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at kampen er over da det er 85 % solgte Blue ray i usa.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle tro at markedet i verden er stor nok for to formater??

Litt konkurranse for å få selskapene til å gi oss bra produkter er vel av det gode...

I konsollverdenen er det jo flere konkurrenrende formater som jeg mener er meget bra for oss forbrukere.

Akkurat som jeg har to spillkonsoller (pluss 3 stk fra tidligere generasjoner) så har jeg også plass til 2 stk HD avspillere

Nå som kombispillere også kommer ser jeg ikke et eneste problem med å ha 2 formater.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener bestemt at det er en annen tråd med ca 12000 svar som omhandler AKKURAT det samme??

mulig jeg blingser

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Mener bestemt at det er en annen tråd med ca 12000 svar som omhandler AKKURAT det samme??

mulig jeg blingser
    Dette er en avstemningstråd
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ikke det jeg..

Da tok jeg grundig feil..

Hva bør straffen være??

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Soner har ikke vært aktuelt på HD DVD fra dag 1, en av formatets fordeler. Når de ikke har implementert det i noen av sine avspillere til nå, så hadde nok det aldri kommet heller.

Det virker som du tror soner har noe med kopisperre å gjøre. Det har noe med at uten soner kan man kjøpe filmer hvor man vil, og de vil alltid kunne avspilles.

Ang bitrate og lagringskapasitet, så bør du nok heller lese i format krig tråden. Det er diskutert og forklart der ca 20 ganger. Se også hva Michael Bay har uttalt i ettertid.
    Er fullt klar over at soner ikke har noe med kopisperre å gjøre. Og det jeg referer til er Toshiba sitt utsagn hvor de sier at sone indeling kan innføres på hvilket som helst tidspunkt etter deres ønske. Noe som selvfølgelig hadde blitt gjort om hd-dvd hadde blitt enerådene.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Og det jeg referer til er Toshiba sitt utsagn hvor de sier at sone indeling kan innføres på hvilket som helst tidspunkt etter deres ønske.
    Med en slik påstand (som ikke har rot i virkeligheten), hadde det kanskje vært smartere av deg å backe det opp med et sitat eller en link eller stilt det som et spørsmål?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    I konsollverdenen er det jo flere konkurrenrende formater som jeg mener er meget bra for oss forbrukere.
    Er det? Det betyr at vi må betale godt over 10k, samt vie store mengder stereobenkplass, for å få tilgang til hele spillbiblioteket. Ser ikke helt hvordan det er positivt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Er det? Det betyr at vi må betale godt over 10k, samt vie store mengder stereobenkplass, for å få tilgang til hele spillbiblioteket. Ser ikke helt hvordan det er positivt.
    Jeg tror at så utrolig morsomt det er å være spillintressert i dag med fantastiske konsoller og utrolig mange gode spill - det kommer av den konkurransen som det er mellom Sony, MS og Nintendo.

Det er vel ikke direkte sammelignbart med HD krigen....

Men nå som det kommer kombispillere - er det da noe problem??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "HD DVD is here to stay", sier Ken Graffeo i Universal. Les et fint intervjue her.

En annen litt mersom ting er at Xbox 360 knuste salget til PS3 med det dobbelte i USA i desember. Vet at dette ikke har noe helt konkret med denne formatkrigen å gjøre, men jeg tror krigen er langt ifra over. Framtiden vil vise...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har aldri satt meg inn i blueray eller hd dvder og dens kvalitet forskjeller o.l. Men ettersom vi får ny tv og blueray spiller tenkte jeg å begynne å samle på blueray filmer ettersom det begynner å bli noen hundre dvder. Vet jo at kvaliteten på hd er digg. Men uansett, gidder bare noen si kvikt va alle driver å diskuterer på den feite formatkrig tråden. Va er forskjellen? jeg er flau på mine egne vegner

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av { € Paul € }
    jeg har aldri satt meg inn i blueray eller hd dvder og dens kvalitet forskjeller o.l. Men ettersom vi får ny tv og blueray spiller tenkte jeg å begynne å samle på blueray filmer ettersom det begynner å bli noen hundre dvder. Vet jo at kvaliteten på hd er digg. Men uansett, gidder bare noen si kvikt va alle driver å diskuterer på den feite formatkrig tråden. Va er forskjellen? jeg er flau på mine egne vegner
    Rent teknisk er det i praksis ingen forskjell på formatene, det er det som er problemet. Det gjør det umulig å velge et av dem kun utifra tekniske kriterier, og det er vel derfor det diskuteres så heftig om små detaljer... Forskjellen ligger primært i hvilke studioer som gir ut filmer på de ulike formatene.

Per i dag gir Universal, Paramount og DreamWorks ut kun på HD DVD. Warner gir ut på begge formatene, men kutter ut HD DVD etter mai 2008. Alle de andre studioene gir ut på Blu-ray.

Sånn, det var kvikt Skal du ha detaljene så sett av en dag eller to og les de 12.000 innleggene i 'krigstråden'

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah, jeg skjønner... da er det et fett for meg
    takk for svar. nå får vi vel bare vente å se

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Toshiba satser i alle fall

Toshiba satser i alle fall

Toshiba takes HD DVD message to the big game

"Gartner believes that Toshiba's price-cutting may prolong HD DVD's life a little, but the Limited line-up of film titles will inflict fatal damage on the format. Gartner expects that, by the end of 2008, Blu-ray will be the winning format in the consumer market, and the war will be over," wrote analyst Hiroyuki Shimizu in Gartner's Semiconductor DQ Monday Report.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •