Bør HD DVD leve eller dø? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 76
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    tror nok bluray vinner, helt enkelt på grunn av ps3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quistgaard
    tror nok bluray vinner, helt enkelt på grunn av ps3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Selv om jeg har PS3, synes jeg det er litt trist at det høyst sannsynlig ødelegger for et ellers greit format.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ikke til å kjøpe Blu-ray for sonesperringen er borte.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Og PiXeL, hvorfor drar du inn formater i det hele tatt? Såvidt jeg ser klager du på at (1/18 av) Spiderman-trilogien (som du kjøpte til overpris) ikke engasjerte, og at Fantastic Four virker mye mer spennende. På bakgrunn av disse to film(seriene) trekkker du altså konklusjonen at HD DVD er mer engasjerende enn Blu-ray?
    Kjære vene...

Konkludere bare med at HD-DVD'n gir mer 'Bang for the Buck'.
    I mine øyne så er et HD format et HD format.

"Spade - spade.."

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Dette skjønner jeg enda mindre av.
    Syntes du skrev tidligere at du ikke så forskjell på formatene, og nå gjør du det allikevel, basert på en film du kun har sett i Blu-ray?
    Les over...

Edit: Tatt i forbehold at jeg kan ha formulert meg noe uklart i tidligere poster i tråden.

Kan vi gi hverandre en klem og være venner nå?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quistgaard
    Mye mulig at BD vinner pga PS3.

Men hadde ikke PS3 eksistert - så tror jeg tallene hadde vært noe annet enn de er i dag.

Edit: Det hadde vært litt morro å sammenligne tallene fra BD salget før -og etter PS3 ble lansert.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Ingen formater legger opp til fri kopiering. Da kunne jo filmselskapene like gjerne lagt ut filmene på nettsidene sine i flere formater.

/S
    kopiere til eget bruk

Tror de fleste bare tenker i dag å ikke i morgen.
    Helt greit at filmer fra filmselskap skal være beskyttet men folk skal da kunne filme selv i HD , ta bilder i HD og brenne på en plate som de putter inn i en HD avspiller.
    Samme om det blir HD DVD eller Blu Ray

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper lite å kunne selge hardware hvis du ikke kan tilby software. ref SACD og HDCD. Uten bedre software støtte vil HD-DVD dø. Spørsmålet er bare hvor lang vil tid vil det ta?

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DØD OVER HD-DVD!

eneste grunnen jeg sier det for er ps3

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har da muligheter i massevis å filme med private HD-kameraer og spille av disse på diverse formater. Det finnes derimot ikke så mange billige alternativer enda, men om noen år så blir det et reelt alternativ.

Men det å kopiere film med opphavsrett settes det naturlig nok begrensninger på, hvordan skal de ellers kunne beskytte åndsverket?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    DVD i lange baner her i gården, skipper nok denne generasjonen.
    Så du skal sitte på gjerdet de neste 10 årene, selv med spillere til 500 kroner på rema og BD-filmer til 50 kroner i kurven ved siden av?

/S

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m4sta
    DØD OVER HD-DVD!

eneste grunnen jeg sier det for er ps3

Modiser:
    Er det mulig å få 18-års grense på forumet..?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser heller ikke argumentet om at vi trenger 2 konkurrerende formater for å presse prisene. Hvis ikke BluRay fortsetter å presse prisene når HD DVD må kaste inn håndkleet klarer de ikke ta markedsandeler fra DVD, og det er her de store pengene ligger.

Jeg håper virkelig HD DVD innser realitetene snart slik at vi kan få fart på HD som en reell konkurrent til DVD, ikke bare som en plagsom krig for entusiaster.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Men hadde ikke PS3 eksistert - så tror jeg tallene hadde vært noe annet enn de er i dag.
    Mye mulig det ville vært et annet styrkeforhold uten PS3. Uansett går BD av med seieren - HD DVD's hus synker med kun to pilarer igjen i form av Universal og Paramount. For min egen del valgte jeg BD da det er der jeg finner de fleste filmene jeg ønsker å se - det er ikke mange titler på HD DVD som jeg har det helt store behovet for å se.

HD-DVD kommer nok ikke til å dø ut.

Det produseres fortsatt mange tittler kun på HD-DVD.

Etter å ha sammenlignet de to formatene uten å se en eneste forskjell, så stiller HD-DVD'n sterkest her hos meg pga pris.

Feks. her om dagen så kjøpte jeg Spiderman triologien på BD til 699,-
    -Så 10 min ut i første film, så slo jeg av..

Det har jeg aldri gjort med en HD-DVD.

Så - hos meg har HD-DVD vunnet formatkrigen.
    Dette på bakgrunn av pris/ kvalitet kontra BD.
    Selv om det produseres en del titler kun på HD DVD i dag, er det lite nytt som kommer ut.

Spiderman slo i hvertfall godt an hos meg. God film med knall godt Dolby True HD lyd. Betalte kr 539 for alle tre filmene og det er faktisk ikke dyrt!

At HD DVD har vunnet din personlige format krig, betyr dessverre veldig lite for totalmarkedet

Det skal bli godt at studioene nå kan enes om et format og klatringen mot å bli et levedyktig format kan starte. Tror faktisk vi forbrukere skal være glade for det - så vi høyst sannsynlig slipper to SACD/DVD Audio formater til. Selvsagt synd for de som satset penga sine på HD DVD, men man visste allerede da at man kunne satse på feil hest slik jeg tenkte når jeg kjøpte min BD spiller.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Spiderman slo i hvertfall godt an hos meg. God film med knall godt Dolby True HD lyd. Betalte kr 539 for alle tre filmene og det er faktisk ikke dyrt!
    Ja, bomma litt på prisen - det står faktisk 599,50 på coveret her.

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    At HD DVD har vunnet din personlige format krig, betyr dessverre veldig lite for totalmarkedet
    Nei, mulig det - men det betyr noe for mine preferanser.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan vi gi hverandre en klem og være venner nå?
    Hadde absolutt ingen intensjoner med å være vanskelig eller uvennlig. Ville bare forstå hva du mente. God helg!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cerox
    The DVD and Blu-ray edtion will be released on March 11th. HD DVD will follow on April 1st.

Dette lokter det Aprilspøk av, men vi er jo ikkje i april enda!
    Dessverre ikke aprilspøk. Warner har jo bestemt seg for å presse forbrukerne til å velge BD, og det har de nok fått til. Frem til de går eksklusive har de som policy å gi ut HD DVD et par-tre uker etter de to andre formatene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Så du skal sitte på gjerdet de neste 10 årene, selv med spillere til 500 kroner på rema og BD-filmer til 50 kroner i kurven ved siden av?

/S
    Tja, vet ikke om det vil ta 10 år, men det får tiden vise. Når prisene har nådd det punktet, er nok en ny generasjon på vei. Men dette har nok mye med filmsmaken min å gjøre egentlig, da jeg foretrekker gamle filmer kontra det som kommer ut nå for tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvertfall dere som er HTPC entusiaster er vel klar over at det allerede finnes dual-format spillere som i praksis er sonefri (AnyDVD) til rundt to lapper???

Jeg var og er i utgangspunktet HD-DVD forkjemper, rett og slett fordi HD-DVD virker som et billigere og mer forbrukervennlig format og at mitt intrykk av de store i BD leiren er at de ønsker et så lukket format som mulig(?).

Så lenge det kommer spillere som støtter begge formater, så håper jeg egentlig begge overlever. Så kan forbrukerne velge selv.

- Judaz

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke satt meg inn i hva som er plusser og minuser med BD vs. HD-DVD, og driter egentlig i det! Jeg vil bare se HD, og jeg vil bare ha en avspiller i huset for ett format.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba forbeholder seg retten til å ha soner på HD-dvd akkurat når det passer dem. Pr dags dato skjer nok ikke det da de ikke har noe marked å gjøre det på. Men om de hadde vunnet over BD er det liten tvil at de ville innført det. BD har sone inndeling men et stort flertall av filmene som selges idag er åpne.

Skjønner egentlig hvorfor folk hele tiden anser HD-dvd som et mer brukervennelig format. Det er jo ikke det. Toshiba hadde absolutt ingen planer om å la folk kopiere filmene sine. Det er kun pga noen smarte hoder at sikkerheten er blitt knekt. Dessuten 90% av verdens befolkning tar ikke kopi av filmen sin uansett og da er BD nøyaktig like brukervennelig som HD. Det å starte å stoppe en film er ikke akkurat krevende. Og med det spiller det liten rolle for mannen i gata om det er en BD plate eller en HD-dvd.

Prismessig tviler jeg sterkt på at det blir noe problem med et format. Vanlig DVD er nok et mer en godt nok bevis på det.

Dessuten bildekvalitet bør faktisk gå i BD sitt favør grunnet mullighet for vesentlig høyere bitrate. Noe som irritererte Michael Bay ihvertfall når Transformers kun ble gitt ut på HD-dvd.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •