Hva er galt (panorering gir bildestøy) på enkelte DVDèr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er galt (panorering gir bildestøy) på enkelte DVDèr

Av og til skjer dette når jeg kjører DVD film fra min Pioneer (DV-668) mot Plasma via HDMI eller mot Projektor (via komponent video). Eksempel på film er "Forvarsel" m/Sandra Bullock (2.35:1 format) er det konverteringen (16:9) som går galt ?. Stillbilder eller scener med lite panorering gir fint bilde, men ved horisontale panoreringer blir bildet på begge kilder veldig ødelagt. Hva er årsaken til dette og hvordan identifisere hvilke DVD filmer som foråraker dette problemet ?

/L

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannsynligvis er det progressive scan-motoren som de-interlacer bildet som ikke helt skjønner hvordan den skal gjøre jobben. Jeg har også noen plater som på mitt oppsett resulterer i "sagtenner" ved panorering.

De fleste DVD'er er "flagget" slik at de aller fleste spillere klarer jobben med de-interlacing lett, mens andre er ikke flagget, noen er flagget feil osv.

Airplane!, Donnie Darko SE og Psycho 45th Anniversary er tre filmer jeg har problemer med.

Stort sett har jeg slått meg til ro med at det skyldes at DVD'en er dårlig laget, selv om det endelige resultatet varierer litt med hva slags dvd-spiller du bruker.

.:vegard:.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar,
    Er det noen måter å se på opplysninger på et DVD koveret at denne filmen blir "feil" ? Slike filmer vil jeg gjerne unngå å kjøpe/leie da de blir utrolig dårlige på store formater (På projektor er det utelukket å se på slikt).

/L

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke som jeg vet om, men du kan prøve å la dvd-spilleren sende signal i 576i eller 480i og la projektor eller tv ta seg av de-interlacing. Det er et kompromiss, men min erfaring er at det da i hvert fall blir bedre enn å se på filmen full av sagtenner..

.:vegard:.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •