Riktig type kabel/overgang - hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Riktig type kabel/overgang - hjelp

Har en dreambox jeg skal koble igjennom min Yamaha rx-v1800 til en Panasonic 42px70.

Har per i dag en relativt dyr scartkabel som går rett fra tuner til tv. Prøvde med en scart til component omformer og en relativt dyr og og componentkabel fra overgangen og inn i receiver (bildet fra receiver til tv går over hdmi, så her skal det ikke være noe signaltap), men bildet på tv`n ble mye dårligere. Det jeg kanskje trenger er en kabel med scart i ene enden og component i andre..? Finnes dette i GOD kvalitet?

Setter enormt stor pris på hjelp, og gjerne linker!

Takk takk

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bare scart ut fra dreamboksen da? ikke komponent utgang? Sjekk at instillingene i dreamboksen står på RGB ut på scarten om ikke annet!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Du kan fint bruke scart til component kabel på dreambox, du må bare sette fargeformatet til YPbPr under "A/V settings".
    Disse kablene finner du i alle prisklasser på Ebay, men det skulle være fullt mulig å finne en slik på en norsk side også.
    Hvis du er en DIYer så kan du jo lage en selv! Elfa, eltek og Ebay har alt du trenger!

Her
    er en fra Ebay.

- Bjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brillegeit
    Hei!

Du kan fint bruke scart til component kabel på dreambox, du må bare sette fargeformatet til YPbPr under "A/V settings".
    Disse kablene finner du i alle prisklasser på Ebay, men det skulle være fullt mulig å finne en slik på en norsk side også.
    Hvis du er en DIYer så kan du jo lage en selv! Elfa, eltek og Ebay har alt du trenger!

Her
    er en fra Ebay.

- Bjørn
    den kabelen du referer til på ebay, skal alle de 3 komponentkablene inn i component-in inngangene mine på receiveren..?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, rød, grønn og blå inn i forsterkeren!
    Kjører selv med en slik kabel på DM7020 nå, dog direkte i tv. Jeg synes bildet faktisk ble noe skarpere enn med scart-kabel, men nå hadde ikke jeg allverdens scartkabel heller da! :-?

- Bjørn

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja..
    Jeg har selv prøvd med scart(RGB) og komponent fra Dreambox på min plasma og jeg så ingen forskjell på bildet.
    Begge kabler av bra kvalitet.
    Eneste grunnen til å velge komponent er vist du ikke har mulighet til å koble til med scart(RGB) feks. en PJ..eller du på død og liv vil ha bildet igjenom forsterkeren.
    Bedre blir bildet ikke...Men ikke noe dårligere enn scart heller..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brillegeit
    Hei!

Her
    er en fra Ebay.

- Bjørn
    1M 3 FT ATLONA COMPONENT VIDEO YUV TO SCART CABLE LEAD - eBay (item 130169291971 end time Jan-29-08 17:56:09 PST)
    Fant denne på ebay, billig

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv først dvd spiller med komponent inn på resiveren og ut på HDMI og se om bildet er bra, den skal jo konverterer analoge til digitale,men hvor god jobb gjør den..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Eneste grunnen til å velge komponent er vist du ikke har mulighet til å koble til med scart(RGB) feks. en PJ..eller du på død og liv vil ha bildet igjenom forsterkeren.
    ..eller du var dum når du kjøpte verdens minste veggfeste, får ikke plass til scart i tven, da "henger" den på scartkontakten. :cry: *Ikke bruk det smaleste B-Tech-festet på Samsung M86*
    Og, som sagt, scartkabelen min var ikke av super kvalitet, det kan være derfor jeg opplevde forbedring i bilde.

- Bjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Prøv først dvd spiller med komponent inn på resiveren og ut på HDMI og se om bildet er bra, den skal jo konverterer analoge til digitale,men hvor god jobb gjør den..
    Vil tro at bildet (med den nye kabelen jeg bestilte nå) blir EKSAKT det samme. Poenget er mer at jeg vil kjøre alle videosignalene mine igjennom receiveren.. Lettere å bytte mellom kilder da (da tv`n alltid kan stå på HDMI på input)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •