HDMI/DVI eller komponent (HD-DVD-projektor)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question HDMI/DVI eller komponent (HD-DVD-projektor)

Hei,
    har tenkt på å kjøpe en HD-DVDspiller (Toshiba HD-EP10), som skal kobles opp mot projektoren min (BenQ PE5120).
    Projektoren har ikke HDMI, bare DVI og komponent. Jeg har ikke en HDMI til DVI kabel, men har komponentkabler, så jeg lurte på hva som gir best resultat før jeg eventuelt kjøper nye kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dvi gir vel like bra bilder som hdmi, men du må da ha egen lydkabel!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsfro
    dvi gir vel like bra bilder som hdmi, men du må da ha egen lydkabel!
    Øh, ja? Men som nevnt, så har jeg ikke en HDMI til DVI kabel, så det må jeg eventuelt kjøpe. Jeg har derimot komponentkabler, så det var der spørsmålet ligger.
    Men nå har jeg lest litt om projektoren min, og funnet ut en ting som jeg hadde glemt/misforstått. Trodde det var en HD-projektor, men det viser seg at den bare støttet nedskalering av HD-signaler.
    Er det da noe vits i å skaffe en HD-DVDspiller?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI-DVI gir bedre bilde enn komponent.

Det kan likevel være et poeng med HD-spiller, men litt av poenget faller selvfølgelig bort.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får gode bilder med gode komponentkabler, kanskje like gode bilder som HDMI, men på denne projektoren får du ikke utnyttet HD formatet. Til det er oppløsningen for lav, så vitsen faller nok da litt bort - som du er inne på. De aller fleste kjøper nok HD DVD spiller for å få en mye bedre bildekvalitet. Jeg vil likevel tro du får en økning i bildekvaliteten, uten at jeg vet hvilken DVD spiller du har fra før.

Hvis du bestemmer deg for å kjøpe en HDMI kabel, så hadde jeg kjøpt HDMI-HDMI (for senere bruk) og heller sette på en HDMI-DVI overgang. Det er veldig greit med bare en singel kabel til projektoren, foruten strømkabelen.

Det kommer litt an på hvilken reciever du har også. Ved ny HD DVD spiller får du uansett tilgang på nye såkalte HD lydformater, samt nye interaktive muligheter, både under filmtitting, og som ekstramateriell.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •