Oppløsning på animasjonsfilmer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppløsning på animasjonsfilmer

Satt og funderte litt på det idag når jeg så en trailer for Shrek. Er det noen som vet hva slags oppløsning disse filmene er laget i?
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Originalfilmen eller traileren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Originalen mener jeg.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro de nyeste filmene er rendret ut i 1080p eller noe slikt. Men det fine med animasjonsfilmer er jo at dette er bare en digital fil du laster inn i renderfarmen din, og så setter du den oppløsningen du vil ha og så blir filmen rendret ut. Men det er klart at det vil jo ta mye mer maskinkraft å render ut en film med 24 bilder i sekundet hvor oppløsningen er 7680x4320 kontra 1920x1080, så vil tro de ikke legger seg på noe skikkelig høy oppløsning slik at det faktisk ikke tar årevis å render filmen.

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke glem at disse filmene skal vises på kino da, på en annen side kan man nok komme lettere unna med lavere oppløsning på animasjons filmer (pga glatte overflater og overganger). Skulle jeg tippe rendrer dem i 2k slik som de fleste middels budsjett filmer blir skannet i når de går igjennom DI.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De lager nok filmen i så høy oppløsning som overhodet mulig for å ha best mulig kvalitet på kildematerialet. De har nok ingen mulighet til å gå tilbake 10 år etter og kjøre prosessen på nytt. Derfor tror jeg nok de ligger ganske mange hakk over 1080p

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De rendres kanskje i 4096x2160, som er oppløsningen til digitale kinoer i følge Wikipedia.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok rendret som nevnt over, grunnet bruken av 4k digital kinoer verden over og overføringen til analog rull som krever sitt...

Send en mail til Dreamworks/Pixar og spør...:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    De lager nok filmen i så høy oppløsning som overhodet mulig for å ha best mulig kvalitet på kildematerialet. De har nok ingen mulighet til å gå tilbake 10 år etter og kjøre prosessen på nytt. Derfor tror jeg nok de ligger ganske mange hakk over 1080p
    Tror jeg vil være litt uenig med deg der og si at de faktisk har mulighet til det da programmene de bruker til å animere, modellere osv. ikke endrer seg i noen nevneverdig grad fra år til år, så kompitabiliteten er nok på plass, så om Pixar ville ha rendret en ny versjon av Toy Story så ville nok ikke det vært umulig den dag i dag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •