Til dere som ikke ser regnbueeffekten - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Ikke for å blande meg inn, men et slikt opptak viser bare at et digitalt videokamera er i stand til å fange opp disse fargeavvikene. Et slikt opptak viser ikke om DU vil plages av dette ved vanlig filmvisning.
    Tenkte bare jeg skulle se hvordan disse fryktede regnbuene ser ut i praksis :wink:
    Har kun sett det nedlastbare klippet med den ringen og han typa som rister helt sykt på kameraet.
    Hadde jeg derimot sett det under en vanlig film hadde jeg kanskje fått en annen oppfatning enn det jeg har nå. Ble rett og slett "redd" når jeg så det klippet :shock:
    Menmen... den enste muligheten for å få sjekke det ut er vel å prøve selv kanskje...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går ikke ann å filme regnbue-effekten med mindre du rister på kameraet, det er derfor du ikke har sett andre klipp.

Ble rett og slett "redd" når jeg så det klippet
    Du blir "redd" når du ser skrekk film også, det har heller ingen ting med virkeligheten å gjøre. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer barelurer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ignorere regnbueeffekten ved å ikke se på lyse objekter i mørke, f.eks lyspærer, billykter etc. eller få det i blindsone at du ikke ser direkte på det, da har du en annen fokus på øye.
    men det føles akkurat som du sitter og konsentrerer deg om det du gjør,(leser bok) så er det irriterende høyt musikk i nabo rommet(bråk), uansett om du putter fingrene dine i øra vi det lede oppmerksomheten din vekk fra boka, og du vil sitte og irritere deg over musikken.
    Det sies at man blir vant til regnbuene etter lengre tid, akkurat som dem som jobber på utesteder blir vant til den høye musikken, får nedsatt hørsel etterhvert kansje?
    Kansje samme blir det med øyene, nedsatt syn, noe reaksjons tid på å fokusere på gjernstander når man kjører bil f. eks?
    Har lest i forumet at mange blir sliten i øynene, vondt i hode\øynene..etter å sett film på en dlp.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest i forumet at mange blir sliten i øynene, vondt i hode\øynene..etter å sett film på en dlp.
    Mange, er kanskje å ta i litt. Se heller etter hvor "mange" som har kjøpt DLP, levd med den en stund og så kjøpt LCD etterpå. Lykke til med jakten. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ignorere regnbueeffekten ved å ikke se på lyse objekter i mørke, f.eks lyspærer, billykter etc. eller få det i blindsone at du ikke ser direkte på det, da har du en annen fokus på øye. Men det føles akkurat som du sitter og konsentrerer deg om det du gjør,(leser bok) så er det irriterende høyt musikk i nabo rommet(bråk), uansett om du putter fingrene dine i øra vi det lede oppmerksomheten din vekk fra boka, og du vil sitte og irritere deg over musikken.
    Det vil kanskje skje en skjelden gang i løpet av en film, totalt noen minutter kanskje (med mindre du sitter og ser hele LeMans 24 timers løp :wink: ). Mens dårlig sortnivå vil plage deg gjennom hele filmen hvis du velger LCD.
    Hva er mest "plagsomt", se det får være opp til enhver.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer barelurer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Mange, er kanskje å ta i litt. Se heller etter hvor "mange" som har kjøpt DLP, levd med den en stund og så kjøpt LCD etterpå. Lykke til med jakten. :wink:
    Klart, dlp har flere fordeler enn LCD, for å si det sånn jeg vil heller se regnbuene enn å gå tilbake til LCD

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •