Hello.

Jeg prøver å koble TV'en ( Samsung LE40M86 ) til PC'en min slik at jeg kan spille, se på filmosv på den. Men i og med at tven står litt unna blir skrift og internettsurfing litt slitsomt i lengda (vet jeg kan stille opp skriftstørrelser osv, men det ser ikke like bra ut da). Jeg har derfor koblet til en vanelig PC skjerm som jeg bruker til slikt.

Jeg har kjøpt en HDMI kabel med overgang til DVI slik at den passer i grafikk-kortet. Bruker en "vanelig" skjermkabel (VGA) til PC skjermen.

Problemet er da at når jeg skal sette oppløsninga på TV'en til 1920*1080, så får jeg bedskjeden "Mode not supported".
TV'en viser skjermbilde når oppløsninga er satt på 1280*1024, samme som PC skjermen. Men så fort jeg setter opp oppløsninga på tv'en, så får jeg feilbedskjeden påtven.

HDMI kabelen er koblet i HDMI inngang nr2 på tven slik som det står i manualen. Men dersom jeg kobler VGA skjermkabelen i tven,slik at bare tven er koblet til pcen, da kan jeg kjøre oppløsninga til 1920*1080.

Hva kan være problemet? hvorfor får jeg ikke kjørt tven i full hd oppløsningen med HDMI kabelen? Kan det være skjermkortet som på en eller annen måte ikke støtter HDMI kabler/signaler eller noe liknende?