Den beste "tv-spill tven"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer zedarix sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Den beste "tv-spill tven"?

Hvilken tv er best egnet til tv-spill?

Hvorfor er ikke plasma et hetere alternativ til dette. Den har jo en formidamel respontid. Er det pga lavere oppløsning og innbrenningsfaren? Men vil ikke dypere sort og rikere farger også være possitivt i tv-spill?

Hvor viktig er full HD på tv'er rundt 40" til tv-spill? Er 100Hz noe å trakte etter? Hvor viktig er responstiden på LCD tvene? Det oppgis fra 3ms til det mer vanlige 8ms (og høyere, men det blir litt uaktuelt).

Jeg har mine egne meninger om dette. Men jeg vil gjerne høre andres.

Jeg har selv en Sony KDL-40D3000 med 1366x768 oppløsning, 100Hz og 8ms responstid. Jeg bruker 100Hz (høy bildeforbedring) fremfor "spillmodus". Gir litt artefakter ved skudd i FIFA 08, ellers bare fordeler føler jeg. Eneste jeg gjerne skulle hatt er full HD. Men det er mest for følelsen av å ha full HD.

Er det da noen som har noen meninger om hvilken tv som er den aller beste til tv-spill? Er plasma egentlig bedre egnet til tv-spill enn folk tror og frykter?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte plasma for å spille på!

42" full hd.

Det fungerer meget bra!

Bruker hittil Xbox360 og Wii. Begge ser veldig bra ut på tven. Xbox i 1080p ser helt fantastisk ut.

Har hatt mange flere-timers pass med spilling og har ikke merket noe til innbrenning.

Sort nivå kan jeg ikke si så så mye om - jeg gikk rett fra en crt 32", som hadde et meget godt sortnivå.. LCD har jeg ikke prøvd.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg sverger til Pioneer 508XD, mener sortnivået og responstiden er langt viktigere enn selve oppløsningen. XBOX360 og PS3 ser helt rått ut... Testet også en Full-HD LCD-TV, og selv om den var hakket skarpere enn Pioneeren var det langt fra verdt tapet i nyanser i mørke partier samt den enormt godt responstiden plasma besitter.

Innbrenning er ikke et tema på 8. generasjons Pioneer - og 428 er jo heller ikke sååå kostbar...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet jeg ikke om jeg får lov til å anbefale , men skjerm serien DV42 og DV47 er to skjermer som fungerer utmerket til spesielt spill, akkurat på grunn av 100Hz teknologien som JVC lager selv. Full pupp på Full HD, samt 10 bit farve håndtering. Beautiful

Newcomer zedarix sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    - og 428 er jo heller ikke sååå kostbar...
    Men hvordan oppleves grafikken med 4:3 oppløsning/avlange pixler?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •