TV/Video-lyd via vanlig 2-kanals stereoforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV/Video-lyd via vanlig 2-kanals stereoforsterker

Har akkurat investert i ny stereoforsterker (Creek Destiny) og nye høyttalere (B&W 805s).

Nå skal jeg også ha ny tv - ser ut som det blir en Toshiba 42Z3030D - og må også ha en dvd-spiller med HDMI-utgang. Puh.....

Spørsmålet er hva jeg bør gjøre for å få best mulig lyd i høyttalerne (altså 805s, ikke tv-ht) via stereoforsterkeren. Hvilke utganger må jeg passe på at dvd-spilleren har, i tillegg til HDMI?

Et banalt spørsmål, men er flott med hjelp og synspunkter fra erfarne folk!!!

Og om noen har et forslag til en bra DVD-spiller hadde jeg ikke sagt nei takk. Ønsker ikke å gå over 3-3,5k for denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmmm.....ikke mange svar her :-D

Men for å være mer presis: Jeg ønsker tips på hvordan jeg skal få best mulig lyd fra TV og video ut på fronthøyttalerne, dvs ønsker ikke å benytte tv'ens høyttalere.

Etter hva jeg forstår kommer ikke de digitale dekoderne fra Canal Digital med HDMI-utgang. Så da er kanskje eneste muligheten pr idag å kjøre scart fra dekoderen til videoen (eller direkte til TV'en), og hdmi fra video til tv.

Og så må lyden kobles fra en vanlig audioutgang på videoen og/eller tv'en til forsterkeren.

Det er vel ikke så mange andre muligheter....?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •