hjelp til oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile hjelp til oppsett

Hei boys (og evt. jenter som måtte befinne seg her)

Lurer på om noen kan hjelpe meg med det optimale oppsettet.

Jeg har gått til innkjøp av en Pana 37"PV70. I tillegg har jeg bestemt meg for en Oppo 980 og en PVR opptager fra Canal Digital (den til 1495,-).

Har i tillegg et par Dali Concept1 høytalere og en gammel NAD 7240PE receiver.

Lurer på hva mer jeg må bytte ut, hvilke kabler jeg må ha, hvordan jeg skal koble etc. for å få et best mulig anlegg?

Jeg antar at NAD receiveren er moden for utskiftning? I tillegg så jeg for meg å kjøre en RGB scart fra PVR til plasmaen og HDMI kabel mellom DVD og skjerm.

På lyd derimot vet jeg ikke...Det er maange år siden jeg ble hektet av HiFi-kjøret....

Hvordan skal jeg koble og med hvilke kabler skal jeg bruke for å få et best mulig lyd og bilde? Er det andre DVD'er en skulle valgt? Jeg spiller en del CD'er så bra lyd på CD plater er viktig.

All hjelp vil bli veldig verdsatt:-D

(Har fått en del hjelp fra b.la GoldenEagle tidligere :-D )

mvh
    Thomas

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RGB scart til PVR'en og HDMI til DVD er fint ja.

Oppo 980 har en oppgradert DAC som (utifra det jeg har lest på andre tråder her) gir endel bedre lyd enn 970, og burde gi bra lyd på både DVD og CD. (finnes noen tråder om dette hvis du søker)

Når du sier du skal bytte ut receiveren, skal du da bytte til en surroundreciever og kjøpe flere høyttalere, eller skal du fremdeles kjøre stereo? Hvis du skal fortsette med to høyttalere burde vel NAD'en være ok?
    Det beste for film er jo helt klart å gå til anskaffelse av flere høyttalere til 5.1 oppsett (eller mer) og kjøpe en surroundreceiver. Isåfall ville jeg hatt en receiver med HDMI switching, og koble DVD via receiver og opp til skjermen med HDMI kabler.

Hvor bra receiver du må ha før DAC'en overgår den som allerede sitter i Oppo'en finner du kanskje i tidligere nevnte tråder.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for svar

Jeg har ikke planer om noe surround system nei...kona klager allerede nok som det er over antall fjernkontroller og komponenter....

Grunnen til at jeg kanskje tenkte å bytte ut NAD'en var fordi det er veldig begrenset med tilkoblingsmuligheter på den. Den har tape, CD og phono og ikke noe mer. Siden jeg har en tung, fin gammel Denon platespiller er det veldig greit med phono-utgangen, men jeg blir da stuck med vanlig rød/hvit lydkabel mellom Oppo'en og NAD spilleren som jeg da kobler til CD innganen på NAD'en. Men det har kanskje ikke så stor betydning for lyden sin del?

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker helt fint med kabel fra Oppo'en inn på CD inngangen. Ville kanskje spandert noen hundrelapper på en signalkabel av bra kvalitet med gode kontakter på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •