Dvi-hdmi = Hdmi-dvi ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dvi-hdmi = Hdmi-dvi ?

Lurer på om DVI-HDMI kabler (hann-hann) og adaptere kan brukes "begge veier", dvs inn/ut og ut/inn? Jeg har en TV med DVI-inngang (HDCP, som skal kobles til Playstation3), pluss en DVD-spiller med DVI-utgang (kun) som må kunne kobles til en HDMI-TV for bilde f.eks via en DVI-HDMI-adapter (hann-hunn). Kan isåfall den samme adapteren eventuelt brukes på TVen så den får HDMI-inngang for bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jeg kunne støte på problemer med å koble Playstation3 (eller annet HDMI-utstyr) til min DVI(HDCP)-TV? Noen som har erfaringer eller tanker om dette?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet: De aller fleste kabler og adaptere støtter signaler begge veier. Problemet er ofte heller at det er utstyr som ikke er 100% kompatible og da må man kjøpe "single link" kontakter eller kabler som kun aksepterer signaler en vei. Disse bruker å koste mer og er godt merket.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVI-HDMI adaptere er bare mekaniske koblinger, så du skal ikke få problemer med signalet ved å bruke en slik. HDMI og DVI er 100% kompatible, men DVI overfører bare bilde, ikke lyd. Trådstarter må altså bruke en lydkabel i tillegg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •