Hei! Har et problem med en DVD-spiller av merke LG, men jeg klarer ikke å finne ut av hva problemet er, og håper noen med mer peiling på elektronikk kan hjelpe meg. Saken er som følger:

Har koblet opp parabol - DVD - TV sånn at signalene gårfra parabolen, gjennom DVD-spilleren,og inn i TV'en. Helt klassisk oppsett,vil jeg tro. Så lenge DVD'en er slått av, er det fargene i orden. Men i det øyeblikket den er slått på,legger den et rosa filter over skjermen, både når jeg ser på TV, navigerer menyene på spilleren eller ser på film. Slår jeg av spilleren, er fargene tilbake til det normale.

Jeg tror jeg kan utelukke kabelfeil, både fordi det ikke er missfarging dersom spilleren er av, og fordi vi har hatt en lånt DVD - spiller oppkoblet nøyaktig likt i 3 uker nå uten tegn til problemer. Dette var en Advent-spiller. Fikk spilleren hjem fra reparasjon i går, uten at de fant noe feil. Skal innrømme at jeg ikke har prøvd den etter at jeg fikk den hjem, men de har ikke gjort noe som helst med den, så hvorfor skulle problemet ha blitt borte. Må legge til at problemene ikke var der med en gang, de kom litt gradvis. Rosafilteret blir innimellom borte mens vi ser på film.. Det oppstod første gang umiddelbart etter at jeg hadde lagt inn noen MP3 filer på HD'en, er det fysisk mulig at det kan være et virus på maskinen??

Men, så kommer spørsmålet: Etter at de sa at det ikke var noe galt med maskinen,begynte jeg å tenke: Jeg har alt HiFi-greiene inne i et lukket kabinett, og det ligger masse kabler i et salig rot bak utstyret. Er det mulig at farginga har noe å gjøre med elektroniske felter, forstyrrelser eller noe sånt? Har ikke *mye* stæsj, har TV,PS2,Forsterker og DVD, men alle de tar strøm fra en fordeler som ligger inne i skapet.. Og at LG er litt mer følsomme for den slags enn eksempelvis Advent?

Noen som har noen formening om hva som kan være galt?? Forøvrig er maskinen kjøpt for 10 måneder siden.

MvH Thag.