Denon DVD-1910: Komponent eller DVI?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon DVD-1910: Komponent eller DVI?

Hei,
    Jeg oppdaget DVI-D porten bak på min Denon DVD-1910 spiller en dag jeg rota i kabelkaoset, har ikke reflektert over denne siden jeg kjøpte ny projector for noen måneder siden. Jeg kjører i dag Component via Denon AVR-1804 Recieveren mot min Hitachi PJ-TX300 projector. Denne mangler DVI port, og før jeg åpner kabelkanalene og bruker noen lapper på en DVI til HDMI kabel er spørsmålet:

Tror dere jeg vil tjene noe kvalitetsmessig på å bruke DVI>HDMI mot PJ-TX300 projectoren i forhold til Component som i dag ? (dette er jo det letteste funksjonellt sett)

Med min noe begrensede viten: projectoren skalerer vel DVD input bildet opp til sin "native resolution" 720p slik oppsettet er nå ? Viss jeg bruker DVI fra Denon DVD spilleren vil det vel da være den som tar seg av oppsakeleringen til 720p. Da blir det vel hipp som happ?, eller er faktumet at DVI-D til HDMI er digitalt gjøre at bildet blir bedre mon tro ?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alltid en fordel å sende signalet digitalt, og i ditt tilfelle tror jeg i alle fall det er det, siden D/A-konverterne i 1910 ikke er blandt de aller beste.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk, det ble nok ennå littegrann bedre med DVI-D>HDMI ja.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    komponent(RGB) kan faktisk sendes både digitalt og analogt så langt jeg vet, så hvis det sendes digitalt så skal det teoretisk ikke være noe forskjell på bildekvaliteten på hdmi og komponent. selv komponent analogt er så pass bra at jeg ville ikke kjøpt kabel til 1500kr for å få så vidt merkbart bedre bilde, men hadde jeg vært deg så hadde jeg hørt med noen om å få låne den kabelen du trenger så er det jo bare å teste ut så finner du fort ut om du syntes det er verd pengene å kjøpe ny kabel...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei,
    I Denon manualen står at den bruker YcbCr, så da er det vel Comonent RGB analogt. Nå fant jeg en rimelig god DVI kabel jeg hadde liggende, og kjøpte bare en DVI/HDMI overgang til et par hundrelapper. Men godt poeng, en dyr skikkelig kabel får vente, og da kun eventuellt etter å ha lånt/testa først. Forskjellen nå var nemlig ikke så stor at jeg med hånden på hjertet kan si at jeg kunne greid en blindtest hver gang iallefall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •