Pioneer 508XD eller Epson TW1000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer 508XD eller Epson TW1000?

Om ikke så altfor lenge så skal jeg og min forlovede ta over huset til svigers og da blir det litt mer plass til hjemmekino, og da vurderer jeg en større TV eller en prosjektor. Nå har det seg slik at fruen ikke er over av seg i begeistring om ha et stort lerret i stuen, selv om jeg prøver forklare at det vil absolutt ikke se ille ut. Har vist henne Knoll sitt oppsett som burde ha vært nok, men nei... :-?

Så valgene jeg har er da om jeg skal gå for Pioneer 508XD som fruen er mer eller mindre med på... Eller Epson TW1000 som trenger litt mer overtalelse?

Veldig flott om noen har noen bilder av et oppsett med prosjektor og lerret hvor WAF faktoren er en sentral rolle!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...du kan liksom ikke sammenligne 50 og 100-tommer når det kommer til filmopplevelsen, samtidig er Dagsrevyen helt håpløst på 100-tommer... Skal du kun ha enten TV eller projektor må det derfor bli Pioneeren.

Samtidig, 1080P-bildene som serveres fra TW1000 på et skikkelig lerret kan jo ikke sammenlignes med den opplevelsen som serveres fra 508en. Bildet er selvsagt bra på 508, ingen tvil om det, men det er langt fra stort nok for å gi den virkelig filmopplevelsen.

Jeg har selv 508 i stua, og ser en del film på den, som den jo er veldig fin til. Savner imidlertid lerret og projektor, ingen tvil om det...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter meg til Lygren, her. Har selv en 42" skjerm i stua til tv-titting, men 92" ramme lerrett til film. Det å se tv-program på lerrett synes jeg er pyton. Da må du nesten vurdere hva som betyr mest, men i ditt oppsett så vil det være mer naturlig å se mest tv. Ergo ville jeg valgt 508; som blir en god tv-skjerm og som samtidig gir en god filmopplevelse.

Og Sony VW50 jeg kjøpte av deg, Lygren, blir jeg bare mer og mer glad i. Fantastiske bilder fra Blu-ray. Du må jo bare se å få malt veggene dine mørke, og investere i en ny grom-pj
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser poenget deres gutter, det er jo to helt forskjellige opplevelser. Tenkte ikke så mye på prosjektoren før nå som den hadde falt ned til 19.999,-. Tanken som slo meg da var jo da at dette var jo et rimligere alternativ, men plass/utseende messig ikke fullt så akseptabelt. Det jeg ser mest på er film, mens fruen ser endel på tv også.

Active CW Lover sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cináed
    Ser poenget deres gutter, det er jo to helt forskjellige opplevelser. Tenkte ikke så mye på prosjektoren før nå som den hadde falt ned til 19.999,-. Tanken som slo meg da var jo da at dette var jo et rimligere alternativ, men plass/utseende messig ikke fullt så akseptabelt. Det jeg ser mest på er film, mens fruen ser endel på tv også.
    Da sparer du litt mer og kjøper begge deler

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •