Skulle ikke alle dvd-spillere med HDMI gi like gode bilder? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Det som jeg diskuterte var mer teoretisk. Når du her snakker om virkeligheten, så kan jeg være med på at å gjøre ting på en mer forseggjort måte, kan ha mye for seg. Men til syvende og sist er det resultatet som teller. Et teoretisk poeng, kan jo være at deler som brukes i High End produkter blir ofte laget i mindre volumer, og dermed koster de til tider uforholdsmessig mye i forhold til ytelse. Men som du mange ganger har poengtert, så er det mange som ønsker å betale for slike ting som litt bedre ytelse. Til tider jeg også, dersom jeg veklegger spesielle ting.

Men av og til kommer det en eller flere volumprodusenter som også velger å bruke en like god eller bedre teknologi, som fører til at enkelte ganger kan "billigprodukter" på enkelte områder være bedre på ett eller flere områder.

Jeg mener at det er en mulighet for at dette har skjedd med nevnte Lidl spiller, men testen som kommer, vil nok avsløre den grundig om jeg tar feil.

Det hender også at det kommer en billigprodusent som finner en nisje og er bedre enn alle konkurrentene, slik som noen påstår SVS har gjort.
    Jeg deler ikke helt den samme erfaringen som deg. Min erfaring er at man stort sett får hva man betaler for, i mer eller mindre grad. Mest for pengene får en selvsagt i de branding-varene som kommer fra et samlebånd i Asia, men det er vel egentlig ikke mest for pengene vi diskuterer. Tunge brunevare-produsenter har egne avdelinger som kun jobber med å utvikle bedre produkter. De driver ikke med ren branding (i ordets rette forstand. De bruker selvsagt mye ferdigkomponenter), og har en kundegruppe det er nødt til å levere resultater til. Ergo er de avhengig av å få inn den beste scaleren, den beste DAC and so on innenfor et visst budsjett.... For så å møysommelig kalibrere og teste dette, før det blir lagt på testbenken av fagblader.

Så du paralellen med PC jeg dro inn? Den er faktisk ikke så dum, og er fin til å sammenligne litt hva som foregår i en DVD-spiller. Du kan prøve å få tak i et hovedkort med innebygget lyd og skjermkort som tangerer de mer påkostet alternativene med eksterne skjerm/lyd-kort.....du kan prøve, men du finner det ikke. Mest for pengene gir selvsagt alt-i-et kortet, men det hjelper lite for de som vil ha best grafikk og best lyd. Visse ting er ganske åpenbare.

Tung bildebehandling koster $$$.

Jeg har sett denne Lidl-spilleren, og skal vi glemme prisen på 500kr et øyeblikk, så var det overhodet ingenting som imponerte meg med den. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg gidder å bruke tid på å svare deg uansett.... du nekter å bøye deg så mye som nanometer uansett hvor mange som er uenige i dine utsagn.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder dine påstander om jalla plast eller dyre metalldeler, så får vi vel bare være enig om å være uenige.

-Jeg mener at det er resultatet som teller.

-Du mener at hvilket materiale som er brukt teller(om jeg har misforstått så beklager jeg dette på forhånd, da jeg vil prøve å unngå å legge til andre meninger som de muligens ikke har).

Ha en hyggelig kveld.
    Og for å gjøre det soleklart som overhode mulig:
    Jeg mener at helheten teller - materialvalg inkludert - både for å oppnå best mulig kvalitet på selve leveransen produktet skal stå for (innenfor rimelighetens grenser) OG for å ha en levetid i henhold til generell kjøps-og garantilov.
    Det som står i parentes har da som regel med pris å gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Nå betviler jeg sterkt at asvaberg mener at hvilke matriale som benyttes er viktigere enn resultatet. Men slik jeg tolker det (og jeg tror han også gjør det), mener han god byggekvalitet er med på å gi gode resultater og en stabil spiller (les holdbar - defineres ikke som 3 måneder).
    Da er jo vi egentlig enige. Men resultatet teller altså mer for meg, enn påstått bedre byggekvalitet fra en selger.

Dette med 3 måneders levetid er vel siktet på Lidl spilleren, og det er vel en overdrivelse av fakta.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg deler ikke helt den samme erfaringen som deg. Min erfaring er at man stort sett får hva man betaler for, i mer eller mindre grad. Mest for pengene får en selvsagt i de branding-varene som kommer fra et samlebånd i Asia, men det er vel egentlig ikke mest for pengene vi diskuterer. Tunge brunevare-produsenter har egne avdelinger som kun jobber med å utvikle bedre produkter. De driver ikke med ren branding (i ordets rette forstand. De bruker selvsagt mye ferdigkomponenter), og har en kundegruppe det er nødt til å levere resultater til. Ergo er de avhengig av å få inn den beste scaleren, den beste DAC and so on innenfor et visst budsjett.... For så å møysommelig kalibrere og teste dette, før det blir lagt på testbenken av fagblader.

Så du paralellen med PC jeg dro inn? Den er faktisk ikke så dum, og er fin til å sammenligne litt hva som foregår i en DVD-spiller. Du kan prøve å få tak i et hovedkort med innebygget lyd og skjermkort som tangerer de mer påkostet alternativene med eksterne skjerm/lyd-kort.....du kan prøve, men du finner det ikke. Mest for pengene gir selvsagt alt-i-et kortet, men det hjelper lite for de som vil ha best grafikk og best lyd. Visse ting er ganske åpenbare.

Tung bildebehandling koster $$$.

Jeg har sett denne Lidl-spilleren, og skal vi glemme prisen på 500kr et øyeblikk, så var det overhodet ingenting som imponerte meg med den. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg gidder å bruke tid på å svare deg uansett.... du nekter å bøye deg så mye som nanometer uansett hvor mange som er uenige i dine utsagn.
    Jeg er enig med det meste du sier her. Det følger som oftest naturlig at pris og kvalitet henger sammen.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du verden, Vertigo:
    "Det følger som oftest naturlig at pris og kvalitet henger sammen"

Silvercerst - kr 600 - elendig kvalitet
    Oppo - 1.400 - bra kvalitet
    Denon - 10.000 - god kvalitet
    Meridian - ca 100.000 - super kvalitet

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jo vi egentlig enige. Men resultatet teller altså mer for meg, enn påstått bedre byggekvalitet fra en selger.

Dette med 3 måneders levetid er vel siktet på Lidl spilleren, og det er vel en overdrivelse av fakta.
    På ingen måte. Opp med hånda alle de som har hatt glede av en Lidl DVD spiller i mer 3 mnd.

Og ja, Msport har skjønt det, og jeg synes det er litt rart at ikke du enda har skjønt det når jeg så mange ganger har sagt det: byggekvalitet, valg av matrialer, er ikke direkte relatert til lydkvaliteten, men sett i en sammenheng er det viktig for å gi en stabil drift av en CD/DVD spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del synes at du bør tenke over hva du gjør, når du kaller andre forumbrukere for ekle og dumme. Jeg synes din framtreden er meget ufin.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del synes at du bør tenke over hva du gjør, når du kaller andre forumbrukere for ekle og dumme. Jeg synes din framtreden er meget ufin.
    Nå får du jammen meg legge inn årene, Vertigo.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foruten bedre byggekvalitet, lengere levetid, bedre design, forholdsmessig bedre pris i andrehåndsmarkedet og kanskje litt bedre ytelse på lyd og bilde er det et par ting som taler for dyrere og bedre produkter. Man slipper halvgjennomtenkte løsninger i menyer og på fjernkontroll, eller at alt går treigt, at det feks tar 20 sekunder å få i gang en cd. En liten ting til, eiergleden øker betraktelig når man får sitt første litt forseggjorte produkt i hus. Det er ikke bare sluttresultatet som teller. Etter min mening er alle disse fordelene verd å betale noe ekstra for.:-D

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående eierglede så er det vel ingen bedre følelse enn at man har fått ett best mulig produkt til minst mulig penger?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og vinneren er....

Har lest hele tråden, og det var fornøyelig lesning. Innleggene vitner om sterkt engasjement hos visse to bidragsytere. Det er det som gjør forumet til det det er, og at andre kan være trygge på at det er folk som vet hva de snakker om her inne.
    Takk gutter!
    PS. Jeg er mest enig i asvaberg, men skjønner hva vertigo mener. Det er bare det at det er ikke alltid fantasi stemmer med virkeligheten:-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Angående eierglede så er det vel ingen bedre følelse enn at man har fått ett best mulig produkt til minst mulig penger?
    Følelsen etter et kjøp er selvfølgelig bedre når en har spart masse penger, men eierglede måler jeg ikke i kroner og øre.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •