Overføre tvsignaler trådløst?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Overføre tvsignaler trådløst?

Jeg har i dag kabeltv fra canaldigital, og det er kun lagt opp vegguttak i stuen.

Nå vil jeg gjerne kunne la jentungen få se tv på rommet sitt, men vil ikke trekke opp kabler. Så da er så klart spørsmålet mitt om det er mulig å gjøre dette trådløst via en sender og mottaker. Beste er om det kan gå utenom tuneren, rett fra vegguttaket og videre til neste tv. Får jo inn de fleste kanaler uten tuneren, så da kan jeg like gjerne la det gå utenom.

Så er dette mulig uten at det koster en hel drøss med penger?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du leter på Clas Ohlson/Biltema er jeg sikker på at du finner slike løsninger.

Svigers kjøpte noe på LIDL for noen hundrelapper i fjor høst som han bruker til å sende ned til kjellerstua med.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne her : Clas Ohlson - Trådløs sender og mottaker. fra clas ohlson burde greie jobben

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den hos clasohlson ser jo ut til å ha innebygget tuner del også, noe som gjør at den kan gå direkte i veggen og ikke via tuner.

Får dra å se på den i morgen tenker jeg.

Noen som har noen alternativer de har erfaringer med?

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fra clas er jo verdt et forsøk, men eg prøvde to forskjellige hos meg og de var ubrukelige!

Støyet på bildet bare eg gikk forbi "strålen"........

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er intressant er jo å få videresendt selve UHF signalet, altså før tuneren.

Det finnes mange forskjellige løsninger hvor man videresender ett kompositt eller S-video signal, men det gir ikke mulighet for å videresende selve kabeltv signalet.

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det som er intressant er jo å få videresendt selve UHF signalet, altså før tuneren.

Det finnes mange forskjellige løsninger hvor man videresender ett kompositt eller S-video signal, men det gir ikke mulighet for å videresende selve kabeltv signalet.
    Her er oversikten over hvilke frekvenser Canal Digital sender kanalene på. Skulle man hatt en antenne som sender ut over et frekvensbånd på 350Mhz, tror jeg man hadde forstyrret ganske mye annet i nærheten, samt at man ville fått Post- og Teletilsynet på døra rimelig fort :-D

Finnes det noe som sender TV-signalet digitalt, hadde det vært det beste.

En løsning kan være å hente signalet analogt inn i en windows media center pc, og sende det ut via wifi: LINK

Må jo ha en pc oppe igjen også da som kan ta imot signalet, så det blir fort litt dyrt:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Jeg har i dag kabeltv fra canaldigital, og det er kun lagt opp vegguttak i stuen.

Nå vil jeg gjerne kunne la jentungen få se tv på rommet sitt, men vil ikke trekke opp kabler. Så da er så klart spørsmålet mitt om det er mulig å gjøre dette trådløst via en sender og mottaker. Beste er om det kan gå utenom tuneren, rett fra vegguttaket og videre til neste tv. Får jo inn de fleste kanaler uten tuneren, så da kan jeg like gjerne la det gå utenom.

Så er dette mulig uten at det koster en hel drøss med penger?
    Jeg har testet både den fra Clas og en løsning fra Phillips. Det første man må være klar over er at dette aldri blir godt nok til å se på tv hvis man har antydning til kvalitetskrav. Signalene er svært følsomme for støy, enten fra trådløse nettverk, mobil, eller microbølgeovn ol. Det blir mye bildestøy og sprakelyd. MEN, dersom det kun er til bruk på jenterommet (og hun synes alternativet som er være uten tv er værre), så kan dette fungere greit. Clas sin løsning som jeg testet (uten tuner) var litt dårligere på støy, men løsningen med tuner gjør den klart mere brukervennlig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •