Hjemmekino oppsett, PC+Xbox ->reciever-> projector?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino oppsett, PC+Xbox ->reciever-> projector?

Hei, et par spm angående et AV-oppsett jeg ser for meg å koble opp i min leilighet.

Planen er:

- Dvi kabel fra dvi utgang skjermkort til PC-skjerm

- Å lage en VGA - komponent kabel fra PC til reciever av cat5 kabel som vist et annet sted på dette forumet som kobles i VGA ut på skjermkort og i component inn på reciever.

- Vanlig audiokabel fra lydkort på PC til reciever, minijack -> 2stk rca.

- Monster Gamelink 400 X Component Video kabel fra Xbox til component inn på reciever

- Lightwave 100 X - Fiber Optic Audio kabel fra Xbox til reciever. Evt. droppe denne og klare meg med audio rca kontaktene som følger med på Gamelink 400X kabelen. (Er forskjellen stor??)

- Fra reciever så lager jeg en komponent - VGA kabel som går fra reciever component out til VGA inn på Infocus X1 projektoren

Med dette så skulle jeg vel oppnå beste bildesignal med både PC og Xbox på projektoren ? Jeg vil kjøre dette gjennom reciever for å kunne dele på VGA inngangen på X1 projektoren. Høres dette ut som en grei løsning ? Eller blir det mye signaltap gjennom reciever?

Problemet er at det ser ut til at man må opp i 10000,- kroners klassen for å få en reciever som har 2 component inn og 1 ut fra f.eks Harman Kardon (AVR 430)

Vurderte å anskaffe en skikkelig dvd spiller også, men har tenkt å bruke bare Xbox.. Hørt forskjellige meninger om å bruke den som dvd spiller, men med Monster Gamelink 400 X Component Video kabel + at min Xbox har mod med executerII chip så burde den fungere greit ?

Nå har jeg jo brukt opp alle komponent inngangene på recieveren, sett at jeg vil koble til en Playstation 2 på en kompositt / svideo inngang til recieveren en gang i blandt, klarer da disse recieverene å sende kompositt/svideo inn signal ut av komponent utgangen ? Det ville jo vært praktisk å kun behøve å legge en komponent kabel fra reciever til projektor og ikke en svideo i tillegg f.eks..

Dette ble en lang tråd med mye spm, men jeg håper jeg har forklart meg sånn passe forståelig..

-Hans Kristian Rønning (ny på forumet..)

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.. mange spørsmål her ja.
    Det første først:

Xbox lyd: Har du receiver med DD-støtte anbefaler jeg absolutt å spytte i de ekstra kronene for lightwave-kabelen så du får digital (toslink) ut fra Xbox og ekte DD surround. Med de analoge stereokablene fra XGL400 får du bare Prologic, og "alle" spill støtter DD i utgangspunktet. Skal du i tillegg bruke Xbox som DVD-spiller er incentivet desto større for å investere i denne kabelen.

Xbox bilde: XGL400 er nok muligens den optimale kabelen for bilde ut fra Xboxen. Om du har chip eller ikke spiller ingen rolle (bortsett fra at du selvfølgelig kan sette Xbox til NTSC og kjøre 720p på den, noe som gir en enorm forbedring på spill som støtter dette. Iallfall på min pana ae300, og i hvert fall på ae500 og andre 1280x720-prosjektorer. På X1 må signalet skaleres okke som, så jeg er usikker på gevinsten her. Men dårligere blir det neppe uansett.)

Siden du går tom for componentinnganger på receiver; hva med å koble PC'en direkte via VGA-VGA istedet for å kjøre VGA-component-VGA, og eventuelt bruke en VGA-switch? Disse fås billig på alle datasjapper, så som komplett, psdata osv. Da kan du bruke de to du har for Xbox og DVD.. Ulempen er selvsagt at du må switche mellom disse to og PC'en, men det blir uansett rimeligere enn å kjøpe en componentswitch med flere innganger. Og du slipper konverteringen fra PC. (hva med et dual DVI skjermkort? X1 har vel DVI-D (HDCP) inngang?)

Du får vel forøvrig også componentkabler til PS2, men da har du igjen problemet med innganger.. Det du kan eventuelt kan gjøre er å kjøpe en kabel med fler enn tre ledere, f.eks Supra AV-6, og lodde på kontakter i begge ender hvor du bruker tre av lederne til component, to til S-video og den siste til kompositt, så trenger du iallfall bare ett strekk i samme strømpe..

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Hakka, velkommen til forumet.
    ang. VGA til component til VGA gjennom receiver..
    Har du vurdert en VGA switch? 2 innganger, 1 ut, med en enkel bryter som bytter mellom de 2?
    kanskje mest brukervennlig å kunne styre det hele fra receiver, men..
    på den måten sipper du å "degradere" VGA kabelen til component. VGA er vel det beste, er det ikke?
    har en slik switch liggende, som jeg ikke bruker, men den er 1 inn, 2 ut..
    uansett, om du finner ut at du klarer deg med VGA til både skjerm og proj, send meg en PM.

ang. oppkonvertering av kompositt til component: Denon 3803 oppkonverterer, men jeg vet ikke om det er bare fra kompositt-s-video, og s-video-komponent.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •