Spml: Bilde i bilde og parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spml: Bilde i bilde og parabol

Vet ikke helt om det er riktig plass jeg hendvender meg, men modurator kan flytte den hvis det er feil plass.

Sitter her med et lite problem. Jeg er ikke så fryktelig bevandret innen TV og audio, så håper noen her kan hjelpe.

Problemet mitt er at forloveden min er tunghørt, men hun elsker å se tv like mye som meg. Siden hun er tunghørt klarer hun ikke å få med seg nyhetene på tv, siden de omtrent aldri er tekstet. Vi har nå anskaffet oss en parabol for å få kanalen NRK tegnspråk. I følge henne er alt som ikke er tekstet noe "mainnskjit", det er derfor det ikke er tekstet. Og "mainnskjit" skal vi ikke se på.

Problemet ligger i at når man ser denne kanalen ser man KUN personen som tolker til tegnspråk, ikke programmet som blir tolket. Derfor er jeg på utkikk etter en løsning som gjør at jeg kan få bilde i bilde, slik at tegnspråk kanalen kommer i "bilde i bilde". Er dette mulig når man får kanalene igjennom parabol? Må man ha 2 tunere m/kort, og en nyere tv med "bilde i bilde" funksjon? Eller finnes det en teknisk duppeditt som gjør at jeg kan bruke min gamle tv som ikke har "bilde i bilde"?

Edit: Vi har ikke mulighet til å koble oss til kabel, da vi bor i distrikt norge. ;-)

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må i såfall være en funksjon i paraboltuneren for at det skal kunne fungere. Vet ikke om det finnes noen slike tunere.
    En tuner kan ta inn flere kanaler samtidig innenfor samme gruppe. F.eks er alle NRK kanalene i samme gruppe.
    EN TV med bilde i bilde kan vise bilder fra to forskjellige innganger samtidig, det kunne fungere hvis du har f.eks både parabol og vanlig antenne.
    Men hvis eneste signalkilde er parabol så hjelper det ikke at TV apparat har slik funksjon, siden en vanlig paraboltuner bare kan overføre en kanal av gangen til TV.

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du tar inn feks nrk via en vanlig bordantenne kan du kjøre bilde i bilde med nrk fra parabol i det ene og nrk via bordantennen på den andre...
    men det vil vel muligens bli litt forsinkelser da parabol ligger noen sekunder etter..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg ikke har hørt om en parabol antenne som har mulighet for å se 2 kanaler samtidig, så blir det vel å skaffe en parabol tuner til, og skaffe seg en nyere tv som har bilde i bilde funksjon. Får se meg litt rundt, og se om forloveden kan då støtte eller dekt noe av utgiftene. Ikke at jeg har noe imot å skaffe meg en ny STOOR tv.

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det går i orden da:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en Dreambox 7025 satelitt tuner kan man ha PIP uten problemer, kan også greie det med de uten twin tuner hvis programmene man vil se ligger på samme transponder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •