Hvordan koble flere kilder til tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan koble flere kilder til tv?

Jeg skal koble parabol og kabel tv (digi-box) og dvd spiller/opptaker til tv'n.
    Tv'n har jo bare en antenne inngang, så hvordan kobler man dette i riktig rekkefølge.
    Jeg bor i Finland, og der er nettet digitalt - så signalet går via en digibox som det heter der... Men trenger også å koble til norsk parabol.... Og i tillegg dvd spiller/opptaker.
    Hvem skal i hvilken rekkefølge??

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør ikke bruke antennekabel til TVen, det gir dårlig kvalitet.
    Hver tuner (parabol, kabel) og DVD spiller har antagelig SCART kontakt. Og TVen har forhåpentligvis minst 3 SCART kontakter? Det er den vanligste måten å koble på.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg skal ha 3 scart på tv'n.
    Men for å kunne ta opp fra kabel tv, så må den via dvd spiller/opptaker - riktig? Hvodan kobler jeg da parabol for også å kunne ta opp fra denne? Hvem skal via hvem? Og hvor skal antettekabelen inn først fra kabel og parabolen?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir kompromisser når du skal koble en opptaker til to tunere. Du kan koble en SCART fra en tuner til opptaker, og få full kvalitet med RGB. Dette pleier å være forklart i bruksanvisningene.
    Siden det bare er to SCART på opptakeren (en ut til TV, og en inn fra en tuner) må du koble den andre tuneren via kompositt (3 phono-plugger gul-rød-hvit). Kvaliteten på bildet blir endel dårligere

Parabol- og kabel-tuner har jo hver sin antennekabel, som ikke kan byttes om. Hvis du ikke har analoge kanaler i kabel-tv så skal du ikke ha antennekabel til opptager eller TV.

Det er vanskelig å gi en mer sikker forklaring på dette hvis du ikke forteller nøyaktig hva du har av signaler og utstyr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •