Scart -> S-video eller Component ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Scart -> S-video eller Component ?

Har et lite dilemma... Er for tiden i England, og tenkte i den anledning at jeg skulle bestille meg en Scart RGB -> S-Video omformer for bruk mellom satelitt dekoder og projektor. Nå har det seg slik at jeg SELVSAGT fikk feil, og sitter nå her med Scart RGB -> Component omformer. Etter litt tenking har jeg kommet frem til at jeg kanskje like gjerne skulle beholde denne og bruke recieveren min (Yamaha RX-V640) til å switche mellom satelitt og DVD. Det eneste er at jeg ikke har veldig lyst til å rute dvd signalet gjennom recieveren (kvalitetstap ?), men har desverre pr.dgs.dato ikke noe valg dersom jeg skal ha 2 component kilder. Men jeg er ikke 100% sikker på hvilken vei recieveren switcher... Er det mellom 2 innganger til en utgang eller omvendt?

Hva ville dere gjort? Bruke recieveren til å svitche mellom de 2 component kildene, eller bytte til Scart RGB -> S-video omformer, og gå direkte med Component og S-video?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg ville prøvd å sende begge gjennom receiver, og se hvordan det ble. Har ikke testet så mange merker, men det virker som det er stor forskjell mellom hvilke receivere som er "flinke" til å videreføre signalet.
    Med min Marantz gikk det fint(flere S-video kilder), mens hos en kamerat(denon 3803, flere s-video kilder) ble bildet en del dårligere.

Men jeg er ikke 100% sikker på hvilken vei recieveren switcher... Er det mellom 2 innganger til en utgang eller omvendt?
    Er ikke sikker på jeg forstår deg riktig her, men kobler du TV og DVD til f.eks. TV/SAT in og DVD in, og "monitor out" (eller lignende) til projektor, skal det bli riktig.

regner med du er sikker på at SAT.rec. sender RGB signaler?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg ville prøvd å sende begge gjennom receiver, og se hvordan det ble. Har ikke testet så mange merker, men det virker som det er stor forskjell mellom hvilke receivere som er "flinke" til å videreføre signalet.
    Med min Marantz gikk det fint(flere S-video kilder), mens hos en kamerat(denon 3803, flere s-video kilder) ble bildet en del dårligere.
    Ok, jeg kommer not til å prøve.. Sparer litt kabling også.. tross allt 12m kabel

Er ikke sikker på jeg forstår deg riktig her, men kobler du TV og DVD til f.eks. TV/SAT in og DVD in, og "monitor out" (eller lignende) til projektor, skal det bli riktig.
    Jeg er ikke så lett og forstå
    Det jeg mener er at jeg vil ha 2 innganger og 1 utgang, og ikke omvendt. Dette har jeg fått bekreftet.

regner med du er sikker på at SAT.rec. sender RGB signaler?
    Jepp...!

Takk for svar Burre

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •