God antenneforsterker, hvilke anbefales?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

God antenneforsterker, hvilke anbefales?

Har en del utstyr koblet opp mot Kabellinja, blandt annet en ganske lang kabel. Alle koblingene medfører naturlig nok en del signaltap, og dette merkes spesielt i den lange kabelen.

Har derfor kommet til at det bare er å gå til anskaffelse av en god signalforsterker først som sist.
    Ønsker en forsterker med justerbar styrke, helst justerbar pr signal. Minst 4 utganger, skader ikke med 6 om dette da er mulig. Tanken er å sette opp alt i stjerne, i stedet for serie som det til en vis grad er nå.

Som den gjennomsnittlige nordmann, ønsker jeg selvsagt dette til en lavest mulig pris

Noen gode forslag til forsterkere her? Gjerne med produktlenker

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen erfaringer å dele med meg ?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen erfaring, men sjekk med Makromedia, de har et par.
    Makromedia

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har endel å dele med deg om dette.
    Våre signaler er elendige, men det er vi klar over og har valgt å vente med å gjøre noe med det.

Antenneforsterkere må alltid monteres så nærme det beste signalet som mulig, altså hjelper det ikke mye å sette det rett ved TV'n, men finne forrige punkt som har bedre signaler og forsterke dem derfra. (forstyrrelser blir nemlig forsterket de også...)

Jeg har en liggende som skal monteres når den nye stua er ferdig. Kjøpte den direkte fra Danmark

Antenneforstærker 30 dB

den har bane en utgang, men spør ham om han kan skaffe en med flere utganger. Veldig hyggelig fyr, han Frederik Nielsen.

Newcomer Costanza sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Antenne

Jobber med dette til dagen, og alle spredenett for tv i dag blir lagt i stjerne.
    For å kunne velge forsterker bør du ha ein viss peiling på kor mykje du trenger å forsterke signalet. Viss du ikkje har mulighet for å få målt dette, må du berre prøve deg fram.

Eit tv signal skal ligga mellom 60 og 80 db. Over og under vil du få problemer med støy, snø, reflekser, farger osv.. Du er og avhengig av at signal-kvaliteten er god. Det er linje sync og burst. Linje sync, avgjer kor bilde linjer begynner å slutter. Burst er viktig for farge gjenngivelse. Kort fortalt..

Har god erfaring med triax sine produkter. Sjølve forsterkeren trenger ikkje ha meir enn ein inngang og ein utgang. I fra kabelen frå utgangen, setter du på ein såkalla spltter. Den deler signalet og sender det ut på dei tilkobla kablane.
    Slike splittere fåes men 2,3,5,6 og 8 og åtte inganger. Ved fleirer kabler ut i anlegger enn dette benyttes fleire splittere. Ver og obs på at med forskjellige kabel lengder vill dempinga ut fram til kvar kontakt vere forskjellig. Den nermaste vill få minst tap og den lengst vekke få mest. Ein må no stille inn forsterkeren slik at alle kontakter ligger innanfor 60 til 80 db.

Lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill.
    Har nå testet ett par forsterkere, og det er kun til det ene apparatet at jeg har forbedring med forsterkere, ellers blir det bare ræva...

Vurderer å sette opp det hele i stjerne, rett å slett for å se om dette har noen effekt. Kan i alle fall ikke bli verre enn å ha såpass mange apparater koblet i serie.

Du har ikke noen linker til splittere med 6 utganger, Costanza? Finner en splitter med 6 porter, men prisen, den var jeg ikke i stand til å finne... Klønete som jeg er
    Den jeg falt for med en gang var Triax A-TECH ATS 6, da også jeg har god erfaring med nettopp dette merket fra "gamle dager".

Håper jeg ikke maser

Newcomer Costanza sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei!

Triax*-*Denmark har oversikt av sine produkter. Viss du ikkje får tak i splitter med 6 utganger kan du eventuelt sette inn ein med fleire. Du må då sette ein endemotstand på dei utgangane du ikkje bruker. Den skrur du rett på utgangen. Slikt utstyr vil du få tak i hjå installatører som driver med antenne anlegg. Her kan du nok og få gode råd om den paktiske delen av installasjonen din.

Du maser ikkje !! Hyggeleg å kunne hjelpe !

Mvh, Costanza

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, Costanza.
    Satt faktisk akkurat nå å tittet hos elfa.se, og ble mildt sagt overraska over å finne nettopp denne splitteren hos dem.
    Syntes ikke prisen var avskrekkende, ca 110.- inkl mva.

Så da er jeg berget, skulle uansett bestille kabel etc fra nettopp Elfa

Igjen, takker for hjelpa!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •