Fjernkontroll til powerpointpresentasjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fjernkontroll til powerpointpresentasjon

Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette, så jeg prøver her.

Jeg kommer til å være kurs-og konferanseansvarlig på et hotell og i den forbindelse har vi 4 videokanoner som er fastmontert i storsalen på hotellet. Har blitt spurt mange ganger om det går an å bruke fjernkontrollen til videokanonene til å fjernstyre powerpoint (frem og tilbake), men jeg har alltid sagt nei, man må gjøre det manuelt på laptop'en.

Så spørsmålet mitt er, går dette virkelig an? Er det en felles IR-kode til dette fra "alle" fjernkontroller til videokanoner?
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo bruke ein ekstra fjernkontroll til laptopen for å styre powerpoint.
    F.eks. Streamzap har full powerpoint støtte

Trur nok neppe du får brukt fjernkontrollene til projektorene uten mykje stres. Da må du i tilfelle skaffe deg ein IRmottaker, f.eks. Ira-3 samt sette opp programvare som girder til å koble dei ulike kontrollene og ir-signaler opp mot powerpoint.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste (alle?) prosjektorer ment for konferanser har en fjernkontroll med mulighet til å styre PC-en. I tillegg til skjermkabel kobler du da også en usbkabel mellom prosjektor og PC.

Et annet alternativ er å kjøpe en spesialisert fjernkontroll på dette. Er bare å stikke innom en nettbutikk, så finner du flere. El cheapo metoden er å bruke mobiltelefonen som fjernkontroll via blåtann. Dette koster ingenting og funker helt greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for svar

Takker som sagt for svar. Bestilte et par stk Logitech fjernkontroller som så veldig geniale ut.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •