Ny tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22

Tråd: Ny tv

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv

Planla å kjøpe en ny tv. Krav jeg stiller er følgende :
    *Bra å se på
    *PC-inngang
    *Skal tilkobles en forsterker med tilhørende anlegg
    *Den skal være 42'', muligens 37''. Men er ikke 5'' tommer mer verdt prisøkningen? Altså det gir mye bedre filmopplevelse?

Har f.eks sett på :
    Lefdal - Toshiba 42" LCD-TV

og

Komplett.no - LG 37" LCD-TV 37LC2R 500 cd/m2 1600:1, 1366x768, 8ms, HD-ready

Dette er bare eksempler og er det slik at jeg vil oppleve store forskjeller fra tv til tv?
    Mvh Lars Solås
    PS, det vil være en tilsvarende post med tilhørende anlegg.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du snakker om filmopplevelse.... Hva med plasma?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Panasonic sin 42" PV-70 plasma?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    brodern sa den ble så fort brent? :O at plasma ikke var go-go ?

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bruke PC ville jeg holdt meg unna plasma iallefall. Til mye annet er plasma meget bra. Men hvis det er LCD du skal ha ville jeg (personlig) sett på Samsung og Sony når det kommer til merker.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du primært skal bruke den til TV/film ville jeg ha gått fo Panasonic plasme (eller Pioneer, men de koster noe mer).

Har selv 50" fra Panasonic, og innbrenning er ikke noe problem, ved "normal" bruk.

Ville absolutt gått for 42 i stedet for 37, prisforskjellen er ikke veldig stor, men du får mye mer bilde igjen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    overraska over at alle anbefalte plasma. trudde LCD var det beste. med bruk av data innebærer det spill eller avspilling av sanger?
    så plasma er bedre bilde enn LCD? har en følelse av at LCD er mye finere som tv og den funker mye bedre. føler plasma er litt tilfeldig? at LCD er en sikkerstikker

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med data mener man stort sett at den brukes som dataskjerm, dvs. ofte med bilder som står rolige over lenger tid, eksempelvis skrivebord eller forumsider...

Det du også må tenke på når du ser TV i butikken er at det er unaturlig mye lys der, og en annen type lys enn det du har i stua di.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lasolas
    overraska over at alle anbefalte plasma. trudde LCD var det beste. med bruk av data innebærer det spill eller avspilling av sanger?
    så plasma er bedre bilde enn LCD? har en følelse av at LCD er mye finere som tv og den funker mye bedre. føler plasma er litt tilfeldig? at LCD er en sikkerstikker
    LCD er i bunn og grunn en PC-skjerm. Passer veldig bra hvis du skal bruke den til PC og spill, eller som TV i et lyst rom med f.eks store vinduer.
    Plasma er det som er närmest vanlig billedrörs-TV i kvalitet.
    Til TV og film passer plasma best da bildet på en god plasma har en betydelig bedre evne til å gjengi svart som svart, noe som gir bedre dybde i bildet.
    Bakdelen med plasma er refleksjoner fra vinduer og på noen modeller fare for midlertidig innbrenning/retention.
    Bakdelen med LCD er i mange tilfeller manglende evne til å vise svart og et noe unaturlig bilde med platte farger.
    Dette varierer selvsagt fra TV til TV.
    På plasmafronten er det to produsenter som ligger i en egen klasse når det kommer til kvalitet:
    Pioneer og Panasonic.
    Pioneer hvis du har et romslig budsjett og Panasonic hvis du vil ha en billig TV med bildekvalitet i toppklassen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå ble jeg veldig betenkt. jeg skal og bestille bærbar data og tenkte det kunne vært genialt å bare koble den til tven , men da må jeg ha DVI inngang, funker det bra ? og da får jeg jo ikke lyd, men er det enkelt og pluggge anlegget som er koblet til forsterkeren og få satt en kabel til bærbar data slik at den spiller musikk fra bærbar via anlegget?! og med enkelt mener jeg 1 mins arbeid
    jeg ble litt betenkt når alle anbefalt plasma siden jeg personlig var helt klar for LCD :O hadde ikke i utgangspunktet tenkt til å bruke den til spill, men viss det viser seg å være enkelt så passer det meg ypperlig å game i stua gjennom bærbar
    bare alt er enkelt så skal det løse sæj, er bare redd for å sitte med en masse kobling jeg ikke fatter noe av og ikke får den løsninga jeg ser for meg. derfor må jeg mase litt for å finne ut om jeg får det jeg vil ha takk for all svar hittil og håper det kommer flere. problemet mitt er at når jeg ser på skjermer på nettet så vet ikke helt hva jeg skal se etter:\
    men jeg skal stikke ned på noen lokale elbutikker og se hva tver de har og hvordan de funker
    men sånn sett med et "normalt" øye så funker vell LCD bra å se film på?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trur jeg har kommet frem til 2 "finalekandidater"
    AMENTIO / SONY 40IN LCD-TV HDMI KDL-40D3000K BLCK IN

og http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=16628

som tidligere skrevet så blir bruken :
    PC-spill(er planen ihvertfall)
    Film/tv

TEST: Panasonic TH-42PV70F - Dingz : Dingz Test
    leste gjennom testen av TH-42PV70F og der ser jeg at de ikke anbefalte plasmatven til spill, og det var fare for innbrenning. 5 minutter siden leste jeg LCD vs plasma tv og da gikk plasma tv seirende ut på bilde(kan noen bekrefte at det er bedre å se film på plasma enn lcd tv?) og innbrenning var ikke et problem på nye modeller. men her nevner de at innbrenning er et problem. jeg er ikke klar for å sitte igjen med en nrk logo eller drive med vedlikehold av skjermen. den skal være enkel og funke bra. ikke har problemer.

jaja, valget er ikke lett å ta for en som har CRT tv fra før og aldri satt seg inn i tver, trudde det bare var å kjøpe å at alt funka fett.
    Men jeg vil jo selvfølgelig ha god kvalitet når jeg ser film, men er det slik at jeg irritererer meg over filmen om jeg har LCD fremfor plasma skjerm?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du (som meg) bruker den mest til TV titting og film er plasma å foretrekke.

På fredag hadde vi en "Singstaraften" og med dette spillet kommer det en ca. 1cm "ramme" rundt hele skjermen. TV sto på med dette i over 6 timer sammenhengende, og det er ikke antydning til at den vises nå. Like etter at jeg slo av singstar og byttet til en TV kanal var det en liten stripe som viste hvor den ramma var, men den var borte etter kort tid. Dersom en får antydninger til innbrenning så er det greit å la TVen stå med "snø" en stund, men det gjorde jeg ikke for å bli kvitt dette.

Innbrenning på plasma er i praksis ikke noe problem lenger, men det kan være såkalt retention (om jeg stavet det riktig er en annen sak) dvs. det kan henge igjen slike ting som den ramma jeg snakket o, logoer etc i veldig kort stund. Heller ikke noe problem slik jeg ser det.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lasolas
    jaja, valget er ikke lett å ta for en som har CRT tv fra før og aldri satt seg inn i tver, trudde det bare var å kjøpe å at alt funka fett.
    Men jeg vil jo selvfølgelig ha god kvalitet når jeg ser film, men er det slik at jeg irritererer meg over filmen om jeg har LCD fremfor plasma skjerm?
    Overhodet ikke om du f.eks går for D3000. Har nylig kjøpt den og er dypt imponert over bildekvaliteten på dvd. Rett og slett nydelig og ett bra sortnivå.
    Mye lesestoff om akkurat den modellen både her, i blader og på minhembio.com.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hey igjen, takk for svar folk gjør det vanskelig, er liksom ikke en ting som er totalt bedre enn det andre
    vanskelig og bestemme seg for noe, men jeg var innom butikkene idag for å se på forskjellen på tvene og vil si at LCD kansje var litt mer skurrete, men den D3000 var jo visstnok revolusjonerende.
    Når jeg var innom elkjøp så fant jeg et tilbud på en tv :
    Elkjøp - LG 50" Plasma-TV

Tenkte det er kanskje greiere å handle på den lokale sjappa? Men jeg planlegger å flytte neste år å da skal tven være med, men elkjøp er vell elkjøp ? :O
    Men det virker da som en god pris for en 50" og som jeg ser er det ikke noe dårlig med den LG tv-en? Trur dere den får innbrenning letter enn andre ? Han jeg prata med idag sa at innbrenning ikke fantes på plasma tver, så jeg planlegger å gå for det.
    Og er det verdt å gå opp 5000 for 8" mer? jeg sitter 2,5-3,5 meter fra skjermen..
    Jeg prøvde å leite etter tester på denne LG skjermen men fant ingne, så er det noen som har erfaring med den her inne?!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blir veldig fort vant til de ekstra 8". For meg var det egentlig ikke noe problem, hadde 32" CRT fra før, og det gikk ikke mange timene før jeg vente meg til 50". Jeg sitter ca. 3,5m fra skjermen.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine øyne er det kun to plasma-produsenter som virkelig holder mål og det er Panasonic og Pioneer.
    Flere hakk under dem ligger LG, Hitatchi, Samsung etc.
    Ville heller valgt en Panasonic 50" enn en LG.
    LG klarer ikke det sortnivået som Panasonic brillierer med.
    3.5 meter fra en 50" fungerer meget bra her hjemme.
    Selve bildet på min 50" er 18 cm bredere enn min gamle 42".
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og skjermteknologien Clear Filter PRO, som har 50 prosent bedre gjengivelse av svart sammenliknet med forrige generasjon skjermer

hmm, skulle ikke det gi bra sort gjengivelse? :O

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg veldig usikker, fant et tilbud på euronics, som forøvrig går ut idag, på Panasonic TH-50PX7E, jeg kan ikke finne noen tver som er av det navnet? :s eneste jeg finner er 70E, kan det være skrivefeil?
    Er dette et godt kjøp da? er Det noe jeg kan slå til på idag før stengetid og gå fornøyd utfra butikken med? Fikk ikke sett på skjermen siden de ikke hadde den inne, men han mente den var likegod som en anna panasonic som var der, og den funka bra.
    LINK til TV :

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det høres ut som en trykkfeil. Men det hender at forskjellige kjeder få laget en "spesialversjon" hvor det eneste spesielle er nummeret på den, slik at man ikke kan komme og påstå at den modellen er billigere en annen plass.

Hva er prisen hos Euronics?

Edit: Får ikke til den linken jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for 50" er det 19000, for 42" er 13000.
    om jeg skal kjøpe den går fristen ut idag..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •