Hjelp! Vil ha best mulig signal fra konsoll til forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Vil ha best mulig signal fra konsoll til forsterker

Ok here goes: Jeg tenker på å kjøpe meg en ny forsterker, som oppskalerer og de-interlicer inngående analoge videosignaler og konverterer til HDMI, samt å gir surroundlyd.
    Signalene vil primært komme fra konsoller. Jeg vil da ha et så godt signal som mulig fra konsollen til forsterkeren slik at bildet (og lyden) skal bli så bra som mulig. Og derfor vil jeg selvfølgelig benytte meg av de beste signalene som konsollene kan sende ut, men problemet er at på flere av konsollene har RGB som beste utgående signal, men forsterkeren har ikke SCART-inngang. Og der er problemet. For å få utnyttet det beste signalet må jeg på en eller annen måte omgjøre RGB-signalet til et annet signal uten at signalet mister kvalitet før det når forsterkeren. Det første jeg tenker er å bruke en adapter RGB til komponent. Er det i det hele tatt mulig? Har lest at de to signalene ikke er direkte kompitable, men at det skal være mulig å konvertere.
    Er det noen som har noen forslag? Blir virkelig glad for all hjelp.

Konsollene som skal brukes er:
    Wii - kan sende ut komponent, så det er greit.
    GC - Kan også sende ut på komponent.
    N64 - Kan kun sende ut kompositt signal og RF. Jeg kan muligens modde en maskin fra USA til å sende ut RGB.
    SNES - kan sende ut kompositt, og RGB
    NES - Kompositt (kun mono lyd ), RGB.

Jeg vil altså sende ut beste mulig signal fra hver konsoll.

Hvis jeg var uklar på noe så spør.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Falco-Master
    Ok here goes:
    For å få utnyttet det beste signalet må jeg på en eller annen måte omgjøre RGB-signalet til et annet signal uten at signalet mister kvalitet før det når forsterkeren. Det første jeg tenker er å bruke en adapter RGB til komponent. Er det i det hele tatt mulig? Har lest at de to signalene ikke er direkte kompitable, men at det skal være mulig å konvertere.
    Adapter RGB til komponent funke fint det.bare det at dem koster 1000 lapp pr. stk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok det høres jo perfekt ut Noen som vet en pålitelig butikk der de selger sånne? OBS! må være med stereo lydutgang slik at jeg får med lyden. Fant ingen på google...
    Ævve! Tusen kroner??! Jaja. det er vel verdt det istedenfor å gå over til kompositt..,

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cypress Converter Scart til komponent CSY-2100

Lyden går ikke via omformeren den tar du utenom.
    Du må en til hver box eller du kan koble alle til en scart svits og spare component innganger på forsterkeren(du trenger bare 1 til adapteret) og penger.

Feks. B-Tech video kontrollboks BT-27s

eller en med 3 innganger.

Fra spill konsoller--->scart vender--->omformer bilde,lyd ut--->Lyd/bilde til forsterker.

Her er flere,men pass på at dem støtter RGB,er ikke alle som gjør det.

NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å ta lyden utenom så må jeg altså kjøpe en RGB-kabel med audio output, sånn som denne: RGB Scart Gamecube - kr.*199,00 : Gamezone, - best på spill. eller denne: PlaystationShop

Tror du det er noe stor forskjell på dem, siden det er så stort prisforskjell?

Da blir det sånn her:
    Spillkonsoller-(via rgb-kabel med audio ut)--->rgb inn i SCART-"sammenslåer"---->inn i omformer (rgb til komponent)---->forsterker
    ................................Audio går ut her----------(via RCA)--------------------------------------------------------->forsterker

har jeg skjønt det rett eller?

og forresten på den nederste linken din, hvordan vet jeg om de støtter RGB eller ikke? Det står ikke noe om det på noen av dem. Hvis det står at det er 21-pins, så har den jo alle, og da støtter den RGB også eller hva?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida du trenger ikke di kablene,ikke for lyden sin del,lyden henter du ut fra denne
    AVshop.no
    Di utgangene ved siden av den høyre scarten.
    Du får alle consoller på samme kanal(lyd og bilde) på forsterkeren men det er bare et + med en "lyd" kabel og ikke en fra hver til forsterkeren.

Du må nesten ta å ringe/mail og høre om dem støtter RGB.

Så det blir
    Bilde : consoll--->Scart samler---->omformer--->Tv/PJ
    Lyd :consoll--->Scart samler--->Forsterker

Om du trenger di ledningene for bildet sin del for å få RGB ut fra consolene,det ser jo du.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •