Erfaringer med Nextier NP-42H4 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Nextier NP-42H4 ?

Hei.
    Er ute etter en rimelig flatskjerm..

Er Nextier NP-42H4 ett greit alternativ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette lurer jeg også på!!

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nextier NP-42H4

Den har eg hatt.. Må seie at den faktisk har veldig bra bilde med component.. Men med scart er det veldig dårlig.. So lider den av ganske so tydelig image retention.. Men fine farger ganske bra sortnivå, og støyfritt bilde.. Men forferdelig fjernkontroll.. Eg leverte den tilbake fordi eg syns alt i alt at den var for dårlig. So kjøpte eg meg en PX-70.. So fann eg ut at PX-70 har endel image retention og, og den kosta dobbelt so mykje..
    So alt i alt so er vel den tv`n bra for prisen vil eg sei..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm okej for vurderer litt å bytte ut min 32 tommers crt nå som denne koster 4995 ... høres liksom for billig til å være sant ut.. men hvor irriterende er image retension på en skala fra 0 til 10 da? :P

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av erfaring så er det greit å holde seg til kjente merker.
    prisforskjellen mellom denne og en merkeskjerm er jo ikke nevneverdig, litt greiere sånn mtp. garanti og hjelp på div. forum osv.

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Den har eg hatt.. Må seie at den faktisk har veldig bra bilde med component.. Men med scart er det veldig dårlig.. So lider den av ganske so tydelig image retention.. Men fine farger ganske bra sortnivå, og støyfritt bilde.. Men forferdelig fjernkontroll.. Eg leverte den tilbake fordi eg syns alt i alt at den var for dårlig. So kjøpte eg meg en PX-70.. So fann eg ut at PX-70 har endel image retention og, og den kosta dobbelt so mykje..
    So alt i alt so er vel den tv`n bra for prisen vil eg sei..
    Fjernkontrollen er ufattelig dårlig, ja.

Ellers, bildet mitt med scart er absolutt akseptabelt, kanskje noe med kabelen eller kilden din? Er enige i at fargene er fine og bildet er støyfritt. Har dog hatt mye problemer med et grønnskjær i mørke områder under avspilling av DVD, forstår at dette er såkalt "makroblokking" som finnes på alle DVD-plater men som forverres når bildet skaleres i TV'n. Og sort er definitivt sort, men som jeg sier er mørkegrått grønt på DVD-filmer.

Har overhodet ikke hatt problemer med innbrenning av bilde (image retention), og jeg lar ofte PS2'n min stå på "pause" i en god time med skjermen på. Er helt fin når jeg kommer tilbake. Jeg har slått på funksjonen som hindrer innbrenning av bildet da, kan hende denne har noe for seg (virker på meg som den gjør lite, men hvis du har hatt problemer med innbrenning kan det jo hende denne funksjonen faktisk har noen nytte).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •