Hdmi 1.3 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 64 av 64

Tråd: Hdmi 1.3

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Dersom dette er et mulig scenario, er det skummelt å hevde at HDMI 1.3 er mer eller mindre likegyldig.
    Mener du at tabellen i første post er for dristig, gitt det som har kommet fram i tråden?

Jeg vurderer å endre ordlyden fra "profile 1.1 compatible BluRay player" til "profile 1.1 Blu-Ray player with internal audio decoding of all mandatory and optional formats"

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la tabellen i første post ut på wikipedia og på avsforum.com og fikk endel korreksjoner/tilbakemeldinger. Første post er nå oppdatert med informasjonen slik den framstår på wikipedia i skrivende øyeblikk.

-k

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Selv i de få tilfellene hvor HDMI 1.3 gir tekniske fordeler framfor tidligere versjoner, så tror jeg at det er fornuftig å spørre på forumet om man vil ha noen nytte. Hvis HDMI 1.3 som standard gir muligheten for å sende over en lydstrøm som ingen filmer benytter seg av, har det noen verdi? Hvis HDMI 1.3 gir en mulighet som hardware-produsentene ikke velger å implementere, har det noen verdi?

Grunnen som oppgis til at man ønsker HDMI 1.3 er gjerne at man vil ha deep color eller mulighet til å avspille de nye hirez-formatene på HD-DVD eller BluRay. Jeg mener at begge deler _ikke_ er grunner for å gå for HDMI 1.3.

Kan du spesifisere hva du mener med "Hvis HDMI 1.3 som standard gir muligheten for å sende over en lydstrøm som ingen filmer benytter seg av, har det noen verdi?"
    Tenker du på DTS MA eller er det er hypotetisk spørsmål?

Det enkle svaret på spørsmålet ditt er vel at "alle" vil ha HDMI 1.3 "for sikkerhets skyld"

Man vil jo gjerne være mest mulig fremtidsrettet og all den tid "alle" skjønner at 1.3 må være bedre enn 1.2 vil man ha 1.3.

Hvem har ikke oppgradert biosen på hovedkortet sitt eller andre ting uten å ha hatt noen problemer med den man har i dag, bare for å oppdage at alt gikk til H******* når man oppgraderte?

Personlig har jeg PS3 og Yamaha 2700 som takler MPCM og det fungerer perfekt. Kan ikke tenke meg at HDMI 1.2a er noen flaskehals her.

Men når det er sagt vil jeg selvsagt ha en ny receiver en dag med alle kjente decodere innebygd i receiver, sånn er det bare:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI Audio Transmission for Blu-ray and HD DVD — Audioholics Home Theater Reviews and News
    HDMI Audio Transmission for Blu-ray and HD DVD

We are seeing the following common questions from our readers regarding what happens when they connect their new Blu-ray Disc (BD) or HD DVD player to their A/V receivers or processors via HDMI. Some of the latest generation receivers are HDMI 1.2 compliant allowing them to handle multi-channel PCM audio from these new high definition formats. But what exactly are they transmitting?

Check out our little FAQ session with Craig Eggers of Dolby Labs to find out:

What advantages are there in having the receiver (HDMI 1.3) do the actual decoding as opposed to the HD DVD/Blu-ray Disc Player?

Potentially there is no difference for HD DVD. HD DVD discs authored as Advanced Content require the audio to be decoded and mixed. Presently that process occurs in-player. In BD, there is also little to no difference, since the decoders in the players are often the same as the decoders in the receivers or processors.

Please List Some advantages of next generation receivers or processors with HDM 1.3

If the player does not offer full 24/96 processing, then passing the bitstream to a connected AV receiver equipped with decoding and processing is an option.
    Full, uncompromised processing of all PCM sources (and high definition digital video) as well as full backward compatibility is possible.
    An AV receiver equipped with Dolby Digital Plus can decode all legacy Dolby Digital streams as well as Dolby Digital Plus and Dolby TrueHD streams from existing and future set-top boxes and devices that can play high-definition movies.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •