Vil ikke ha kommende teknologier...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer oyvindherman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil ikke ha kommende teknologier...

Det er men litt vemod jeg av og til ser på dvd samlingen min. Jeg vet at om noen år er disse vakre platene blitt avlegs og like verdiløse som min tidligere vhs samling...

Så må man begynne på nytt. Nye versjoner av Gudfaren, Apocalypse Now, Deer Hunter, Goodfellas osv osv.

Heldigvis er dvd'ene digitale, men levetid på dem er vel ikke all verdens likevel. Noen sier 20 år - andre 50 år.

Hva syns dere andre? Syns dere det alltid er herlig at ny teknologi overtar alt det gamle eller?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner problemet, men jeg mener at forbedring i lyd og særlig bilde gjør at overgangen til en ny standard blir verdt det. Det hadde vært helt konge med filmer i f.eks 2048*etellerannet.
    Jeg synes DVD rett og slett er for dårlig, det er tross alt ikke all verdens oppløsning når bildet får litt størrelse.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er ikke bare bra...må kjøpe noe nytt hele tiden. :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For filmentusiaster er vel dette mest positivt og litt negativt. Har selv dobbelt opp av mange klassikere på Laserdisc og nå DVD. DVD'er i dag koster dog under det halve av hva Laser gjorde da det var det beste hjemmekino-formatet. Og det vil vel ta noen år før DVD har en reell konkurrent? Men når det kommer vil DVD-platene bli støvsamlere og jeg kjøper på nytt...

Mvh
    Bjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har film både på VHS, laserdisc og DVD. Mange filmer har jeg på flere format. De filmene jeg er mest glad i pleier jeg å oppgradere til beste format, f.eks. oppgraderte jeg nylig fra Desperado laserdisc til Desperado DVD superbit. Det som slår meg mest er at den gode filmfølelsen ikke nødvendigvis blir så mye bedre. En god film gir en god følelse om det er på laserdisc eller DVD. En "dårlig film" kan tjene mer på en oppgradering da bilde- og lydkvaliteten vil innta en mer dominerende rolle i filmfølelsen og grad av underholdningsverdi.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt enig..