Når får vi billigere BD-spillere????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Når får vi billigere BD-spillere????

Jeg har nå hatt min hjemmekinoutbygging på "hold" altfor lenge i påvente av rimeligere BD-spillere. Begynner å bli grundig frustret! 10-12.000 er bare altfor mye for en spiller! Men når skal de falle i pris? Og hvorfor er det ikke flere produsenter på banen ennå? Og hva med Sony selv, som "eier" formatet? Hvorfor lager ikke de flere modeller?? Hørte lenge rykter om en billig spiller fra Sony (BDP-S300), men nå viser det seg visst at den ikke skal komme til Europa i det hele tatt? Hvorfor ikke?? Istedet varsler de SE1 som jo er mye dyrere. Når PS3 kan koste 5000, hvorfor kan ikke da en dedikert BD-spiller koste det samme (eller enda mindre)??? Jeg aner politikk og økonomiske motiver i kulissene! Det er kjipt. Kanskje jeg skal kjøpe en PS3 og bruke den som spiller. Men det blir liksom gærnt det også! Har ikke tenkt å spille!!

Sånn nå fikk jeg litt utløp for frustrasjonen min. Men hvis det er noen som har saklige tips så tas de imot med stor glede!

WZ
    (frustrert fyr som har bygd ferdig selve rommet, men som utålmodig må vente på rett hardware!)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke en PS3? Det er tross alt den beste BD-spilleren tilgjengelig. Den er fremtidsrettet med tanke på oppgraderinger og prosessor-kraft. Har svært bra dvd-upconversion. OG HAR DEN DESIDERT RASKESTE DISC-LOADING av alle BD og HDDVD-spillere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp playstation3 og bruk den som blu-ray spiller. Den er minst like god som alle andre BD spillere på markedet og definitivt den raskest til å starte opp.
    Jeg spiller ikke i det hele tatt selv men er strålende fornøyd med playstation3 som bd avspiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der kom du meg i forkjøpet Per Johnny.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Jeg har nå hatt min hjemmekinoutbygging på "hold" altfor lenge i påvente av rimeligere BD-spillere. Begynner å bli grundig frustret! 10-12.000 er bare altfor mye for en spiller! Men når skal de falle i pris? Og hvorfor er det ikke flere produsenter på banen ennå? Og hva med Sony selv, som "eier" formatet? Hvorfor lager ikke de flere modeller?? Hørte lenge rykter om en billig spiller fra Sony (BDP-S300), men nå viser det seg visst at den ikke skal komme til Europa i det hele tatt? Hvorfor ikke?? Istedet varsler de SE1 som jo er mye dyrere. Når PS3 kan koste 5000, hvorfor kan ikke da en dedikert BD-spiller koste det samme (eller enda mindre)??? Jeg aner politikk og økonomiske motiver i kulissene! Det er kjipt. Kanskje jeg skal kjøpe en PS3 og bruke den som spiller. Men det blir liksom gærnt det også! Har ikke tenkt å spille!!

Sånn nå fikk jeg litt utløp for frustrasjonen min. Men hvis det er noen som har saklige tips så tas de imot med stor glede!

WZ
    (frustrert fyr som har bygd ferdig selve rommet, men som utålmodig må vente på rett hardware!)
    Eh, hva så? Det er den billigste og beste BD-spilleren på markedet - det er ikke noe å lure på engang dersom du skal ha en BD-spiller etter min mening. Får den for rundt 5500 nå. Grunnen til at PS3 er billigere er fordi Sony subsidierer kostnadene og taper penger på hver eneste solgte PS3, slik det er med de aller fleste konsoller de første årene.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må henge meg på her. Jeg er helt enig i at ps3 er kjempe bra.
    Den er verdt prisen som bd spiller alene. Jeg har 2 stk jeg og bruker de kun til å se blu ray. Det er absolutt ingenting galt med det

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Må henge meg på her. Jeg er helt enig i at ps3 er kjempe bra.
    Den er verdt prisen som bd spiller alene. Jeg har 2 stk jeg og bruker de kun til å se blu ray. Det er absolutt ingenting galt med det
    Vet dere hva gutter (og jenter hvis det er noen), dere har faktisk overbevist meg! Dette var egentlig den dytten jeg trengte! Tusen takk, så blir det moro snart.

Skal kjøpe enten Epson TW1000 eller BenQ W9000. Heller mest mot den første pga garantien og plasseringsvennligheten. Dessuten har jeg hørt at BenQ trenger en god del kalibrering også. Synspunkter?

Igjen, alle sammen, takk for rådene!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung BDP-1000

Denne spilleren knuste PS3 som blue-ray avspiller i testen hos forbruker rapporten (mener jeg det var), så det på nettet i går. Denne spilleren koster 5990,- hos Expert og Hifi klubben inkludert 2 filmer mener jeg. PS3 fikk trekk for viftestøy og at den ikke hadde like god feilkorrigering mener jeg det stod.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stoler litt mer på av-nerder på avforum og avsforum (no offence, er en selv) enn norske forbruker rapporter... BDP-1000 er visst en vesentlig dårlige spiller enn PS3 grunnet mange feil, men kan jo hende det tas feil her...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Savner bruker erfaringer på denne modellen fra Samsung. Jeg synes personlig den ser veldig bra ut designmessig. Og den kostet jo ca. 11000,- da den ble lansert i slutten av 2006. Vet den mangler HDMI vers.1.3 og støtter visst ikke de nye HD lyd formatene, men vet ikke om det er så farlig for egen del. Har jeg misforstått hvis jeg tror at man må ha en receiver som håndterer de nye HD lyd formatene i tillegg til en Blue-ray spiller som takler disse formatene, i så fall må jeg jo koste på meg en ny receiver også i tillegg til Blue-ray spiller og det blir kostbart...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når får vi billigere SONEFRIE BluRay-spillere???

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det da?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blu-Ray spiller til 4.995

Elkjøp selger en billig Blu-Ray spiller nedsatt fra 12.000 til 5.000. Det er vel billig?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amadesus
    Finnes det da?
    Nei, og det er akkurat det som er poenget mitt :-) Er de ikke sonefrie, er riktig pris 500-1000 kroner...

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne spilleren knuste PS3 som blue-ray avspiller i testen hos forbruker rapporten (mener jeg det var), så det på nettet i går. Denne spilleren koster 5990,- hos Expert og Hifi klubben inkludert 2 filmer mener jeg. PS3 fikk trekk for viftestøy og at den ikke hadde like god feilkorrigering mener jeg det stod.
    Jeg har prøvd både Samsungen, Panasonic'en og PS3 og foretrekker PS3.

Hvis man absolutt ikke kan ha en spillkonsoll så er løpet rimelig dødt mellom Samsung og Panasonic men jeg holder en knapp på Panasonic'en.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange før meg som sier dette her i tråden, kjøp PS3 det er en fantastisk BD spiller. Holdt på i sommer å kjøpe meg en HDDVD spiller, men bare det å vente 30 sekunder fra plata settes inn til den spiller er håpløst.
    Selv om en ikke er en gamer, så er PS3 full av andre funksjoner. Jeg har lagt inn hele MP3 samlingen og alle digitale familiebildene. Kona er meget fornøyd når jeg starter opp fremvisning av familie bildene med musikk i bakgrunn når vi har besøk. DVD spilleren er fjernet fra stuen for PS3 gjør den jobben også på en glimrende måte nå som den oppskalerer.
    Her får en mye for ca 5000 kroner.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ser at den også fikk trekk for at den trekte for mye strøm.. Nå i disse miljøvern tider så får t.o.m. noen watt ekstra noe å si for karakteren.

PS: Husk at PS3 er den eneste maskinen på markedet som kan klare å oppfyle den nye Blu-Ray profilen som kommer til høsten/vinteren.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er sikkert en god avspiller det, men som andre her, har jeg ingen interesse av å ha en spillemaskin, selv om det er en god Blu-ray spiller i tillegg. Det er vel et prinsipp. I tillegg ønsker en del av oss en spiller som passer fint inn i hylla, og PS3 passer dårlig inn de fleste steder.

Jeg kjøpte en Panasonic fra USA, og den fungerer helt topp. Kommer anbefalt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •