Skal nå gå til innkjøp av diverse ting til min hjemmekino..
Har nettopp gått til innkjøp av en Samsung LE40F71B, og har blitt veldig lysten på hd film.

Jeg skal uansett kjøpe nye kabler, og det jeg trenger av det er:

1. Fra xbox360 til tv, har da tenkt på en monsterkabel, trolig component

2. Fra DVD-spiller til tv, HDMI, har tenkt på denne

3. Det jeg vurderer mest er som sagt HD film, og da blir det enten en HD-DVD spiller for xbox360 eller en PS3. Kan muligens komme til å drøye dette for å se hvem som vinner krigen, men lysten blir nok større enn fornuften. Siden blu-ray ligger bra an til å vinne krigen(?) så vipper det mot PS3, men samtidig er det mye billigere å gå for en HD-DVD siden jeg egentlig kun er interessert i selve blu-ray spilleren i PS3en, så da står det der og vipper. Hadde satt pris på litt for/imot på de forskjellige spillerne, har utifra det jeg har lest forstått at begge produserer flotte bilder(?).

4. Jeg har en Pioneer DV-696 DVDspiller, men denne kan ”bare” produsere opp til 720p/1080i, og jeg lurer på hvor merkbart det vil være dersom jeg kjøper meg en ny som kan vise 1080p, som for eksempel Denon DVD-1930? Kan PS3 vise DVDer i 1080p?

Lurer også på en ting angående 360 HD-DVDen.. Har hørt at noen TVer klarer å vise 1080p fra 360 HD-DVD over component, og lurer på om min klarer det?