HD-E1 beste dvd-spiller under 3000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD-E1 beste dvd-spiller under 3000?

Hei!

Jeg har kjøpt Panasonic th-42pv70, og er på jakt etter en billig og god bildekilde med HDMI-utgang.
    Grunnen til at jeg ønsker en billig spiller er selvsagt den pågående formatkrigen. Orker ikke å bruke masse penger på HD-format som ikke finnes om noen år.
    Spilleren bør helst oppkonvertere bra til 720p, siden tv'en kanskje ikke er den råeste på det. (Det er vel ikke vits i å legge penger i 1080p-konvertering når TV'en ikke har mer enn 768 horisontale linjer?).

Ser at både Piooner DV-696 og Denon 1930 får mye skryt, og de er billige. Jeg hadde derfor bestemt meg for en av disse, helt til jeg så Toshiba HD-E1 til under 3000kr. Denne får også veldig skryt for oppkonverteringen av SD-materiale, og i bonus får jeg HD-DVD. Jeg får vel utnyttet plasmaen til det fulle med HD i 720p?
    Prisen gjør at det ikke er verdens undergang hvis HDDVD taper formatkrigen.

Er det noen som har synspunkter?
    NB! Den skal ikke brukes til musikk, og kobles digitalt til reciever.
    NB!NB! Ja jeg har Liedle-spilleren, og den er ikke verdens beste.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har selv Toshiba HD-E1, og kan gå god for at det er en *god* DVD-spiller, hvorvidt den er best, det må andre uttale seg om..

Det er allikevel en ting som må nevnes, HD-E1 kan ikke gjøres sonefri for avspilling av DVD-plater. Dersom du har mange sone 1 DVD plater, så kan altså ikke disse spilles av. (Kjøper selv mye filmer ifra USA, og en ren sone 2 spiller ville derfor vært uaktuelt.)

Som du skriver, til musikk så ville nok jeg valgt en annen *ren* DVD spiller (Denon f.eks.).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonefrihet er egentlig ikke så viktig for meg. Det viktigste er at den oppskaler bra og unngår linjeflikker, sagtenner osv. I tillegg til sortnivå og fargemetning selvsagt

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E1 er nok ikke et dårlig valg! Største minuset er som nevnt sonefriheten. Når det gjelder DVD-1930 så er nok dette beste spilleren under 3000, men sliter MYE med lip-sync og macroblocking. Har ikke erfart dette da jeg ikke har denne, men har lest utallige tråder om det. Så det er nok et faktum...

Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går også absolutt veldig god for E1. Har den selv, og det er en spiller jeg aldri har angra et sekund på! Den oppskalerer overraskende bra, hvor alt blir veldig skarpt og godt detaljert, for mine kriterier da vel og merke... Synes den var verdt alle penga, selv om jeg selv gav 5500,- for den.

Et tilbud jeg anbefaler de fleste å gå for!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er og veldig fornøyd med HD-E1.

Eneste jeg lurer litt på er at den har problemer med å lese noen plater.
    F.eks FNF Tokyo Drift. Den får jeg beskjed at ikke er en DVD plate.
    Hadde samme problem på Sleepy Hollow, men den fungerte perfekt etter en software oppdatering.

-J

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Tror jeg går for HD-E1. Det virker som den gir strålende bilder på oppkonvertering av standardmateriale, og i bonus kan jeg nyte en HD-DVD i ny og ned. Så får tiden vise hvem som vinner den irriterende "krigen" om fremtidens format, uten at jeg har tømt lommene på en veldig dyr "brevpresse".

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig i mye.... god dvd-spiller, alright hd spiller... har sett antydninger til litt
    etterslep......

mvh

fredrik i hellas for oyeblikket

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

HD DVD vil forsvinne
    HD dvd støyer mer enn dvd spiller
    HD dvd bruker lenger tid for å kjøre i gang en dvd.
    HD dvd kan ikke gjøres sonefri.

Finn andre alternativ

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...nå kommer BR vs. HD-DVD diskusjonen løpende. Bare kjøp deg E1 du. Det er isåfall lenge til HD-DVD blir tatt vekk fra markedet...hvis det skulle skje. Nyt HD-DVD, nyt SD-DVD. Lykke til! Så kan du heller le høyt hvis BR går dundas.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    HD DVD vil forsvinne

Finn andre alternativ

Selvsagt må alle finne den DVD-spilleren som passer for seg. Som sagt så er sonefrihet ikke en viktig faktor for meg. Det er derimot billedkvalitet, og så vidt jeg ser har HD-E1 gjort det bra der. Jeg har også registrert at f.eks Pioneer DV-696 støyer mye.
    Jeg ønsker ikke å gå inn i en diskusjon om hvilket format som vinner. Det kommer ærlig talt akkurat på det samme for meg om det er Toshiba eller Sony som får pengene mine. Det jeg ser er at det nok kommer til å ta tid før kampen er avgjort, så jeg sitter på gjerdet i forhold til de helt store investeringene i en av leirene.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    HD DVD vil forsvinne

Finn andre alternativ
    Vær vennlig å hold deg til tema i denne tråden, som IKKE omhandler "formatkrigen".

Til trådstarter kan jeg også ikke annet enn å anbefale nevnte HD-spiller. Den er billig, bra på SD-materiale og gir deg HD-som bonus. Det er klart den bruker litt lengre tid når den må buffre før man kjører HD-filmer, men dette er ikke noen stor deal. Vanlig DVD laster den raskere enn Pioneer 696 som jeg hadde tidligere, så det er ikke noe å tenke på. Støyen er heller ikke noe jeg har lagt merke til, har hatt Denon-spillere som er mye større syndere på det området.

Løp og kjøp sier jeg bare hvis du ikke trenger mer enn én sone på DVD. HD-DVD er jo sonefritt..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Lurer litt på

Lurer på å kjøpe meg en HDDVD spiller, har fra før PS3 (link til min hjemmekino ligger i signaturen) men ser at HDDVD har en god del gode filmer (Batman begins, fast and furious filmene osv)
    Mange av disse kommer ikke til blu-ray? (ikke med det første)

Mitt spm er, tenkte å selge min Pioneer 696 spiller og kjøpe en HD-E1 (har sett den til 2999 og kommer til å kjøpe til den prisen når eg finner det igjen.)

- Er denne verdt det? hvor lenge vil disse filmene være HD DVD ekslusive?
    - Vil HD-E1 være bedre eller like god som PS3 på avspilling av vanlige DVD plater?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •