Stereoanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Stereoanlegg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Stereoanlegg

Hei.

Skal gå til innkjøp av nytt stereoanlegg og har rotet meg rundt i hi-fi verden en stund. Har kommet frem til to muligheter jeg synes er interessante.

1. Forsterker: NAD C372
    Cd-spiller: NAD C542
    DVD-spiller:NAD T515
    Høytalere: B&W DM683

2. Forsterker: HK 970
    Cd-spiller: HD 970
    DVD-Spiller:Hh DVD47
    Høytalere: Klipsch RF-82

Sliter litt med å velge , og lurer derfor på om noen har noen erfaring med noe av dette. Gode innspill mottas imot med takk

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Velkommen til AVforum sarsveen

Det å gå til innkjøp av ett anlegg er ingen spøk!

Det jeg lurer på er hva slags lyd er du ute etter, disse to alternativene gir jo ganske forskjellig lyd! Hvor bor du, finnes det andre butikker som selger hifi, rundt deg, det er ikke dumt å prøve flere kombinasjoner.

Hva slags musikk hører du på? Hvor stort rom skal lyden fylle.

Besvar disse så har vi mulighet til å hjelpe deg mer.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Det å gå til innkjøp av ett anlegg er ingen spøk!

Det jeg lurer på er hva slags lyd er du ute etter, disse to alternativene gir jo ganske forskjellig lyd! Hvor bor du, finnes det andre butikker som selger hifi, rundt deg, det er ikke dumt å prøve flere kombinasjoner.

Hva slags musikk hører du på? Hvor stort rom skal lyden fylle.

Besvar disse så har vi mulighet til å hjelpe deg mer.

Jeg er nesten altetende når det gjelder musikk. Men siden det snart kommer en liten en her i huset blir det vel stort sett spillt på normalt lydnivå. Liker lyd med litt trøkk i. Og liker å fyre på litt en gang iblant:-D
    Synes også disse to alternativene låter veldig forskjellig, men klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg vil gå for.
    Rommet det skal stå i er vel ca 25-30kvm.

Bor på Østlandet, nærmere bestemt Gjøvik.

Har hørt på en del forslag, og likte vel disse to alternativene best. Er helt åpen for å teste andre gode forslag også. Budsjettet er på +\- 20 lapper.

Er veldig usikker på valg av elektronikk. Har veldig lite peiling på det og må "spise" det selgerne forer meg med.

Har god tid og håper jeg skal komme frem til noe som låter bra, og varer i mange år

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Nad/b&w

Hei! Var jeg deg ville jeg gått for NAD/B&W komboen. Har selv hatt HK anlegg uten å være helt fornøyd. (særlig dvd spilleren var ustabil). Første ordentlige forsterkeren jeg hadde var NAD 302 - Den var den var skikkelig bra til prisen. Ellers er det jo mye spennende kinesiske merker for tiden...

Har selv Usher og Xindak som fungerer veldig bra. Har du vurdert å kjøpe brukt? Forsterker er det nok ganske trygt kjøpe brukt. CD/DVD spiller ville JEG nok kjøpt ny. Ellers finner du nok noen pent brukte høyttalere som eies av entusiaster (les pent tatt vare på) på avtorget eller hifisentralens bruktmarked.

(Designmessig er MIN mening at B&W er de peneste ht, og HK er det peneste elektronikksettet).

Lykke til!!:-D

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel på tide å tenke "outside the box" XTZ SVS NAD HARMAN er merker som går igjen over alt, hadde det ikke vært morsomt og testet noe annet??

Det er derfor jeg skal handle noe annet neste gang

Mitt forslag ( som også er tradisjonelt ) er HK og Patos. Men kun reciver fra harman kardon da dvd spillerne ikke alltid er 100 %

Og hvorfor vil du ha både dvd og cd spiller?? i denne prisklassen fungerer dvd spiller utmerket som kombo

Uansett lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sjekk disse!!

XTZ | Sound in Balance

Ligger en tråd her på forumet om disse også. Skal vist være veldig gode. Og utrolig fin finish!!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harman og Klipsch

Hei!
    Jeg reiste litt rundt og lyttet ifm innkjøp av nye høyttalere. Jeg lyttet både til H/K - Klipsch og på Nad - B/W. Jeg hadde med meg en referanseplate og fikk spilt de samme sangene på begge kombinasjonene. Etter å ha prøvd begge på min Creek til slutt, så ble det Klipsch. Grunnen til dette er litt vanskelig å forklare men jeg kan beskrive det som om jeg kom litt "tettere på" musikken med de. Mer direkte kan en kanskje si. Etter å ha spilt de en i to uker nå så har de blitt enda bedre.

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter bare et par dager med H/K 970 selv, så er mitt soleklare inntrykk at den er en svært bra match med B&W(DM602 i mitt tilfelle).

Hvordan de er med NAD vet jeg ikke, men jeg spilte dem på Marantz inntil nylig, der de låter pent, men altfor "pent og pyntelig" for å si det sånn, ikke noe for de med litt rocka musikksmak.

Uten at jeg kan uttale meg etter egen erfaring, så tror jeg H/K + Klipsch blir altfor skarpt i diskanten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •