I tvil, projektor eller stort TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

I tvil, projektor eller stort TV?

Hei

Har nettopp flyttet inn i ny leilighet, og har tenkt til å bytte ut tjukkas-tven jeg har nå.

Min opprinnelige plan var å kjøpe en projektor (8-10 000 klassen), et 84" grått rammelerret og et Tatung 32" tv. Men i det siste har jeg begynt å lure litt. Skal jeg gå for min opprinnelige plan, eller bør jeg heller satse på et større TV, 40-42" i prisleiet +/- 12 000 og heller utsette projektorkjøp?

Litt om der det skal stå. Avlang stue, skal stå på langveggen. Ca 3.3 meter fra vegg til vegg. Hvite vegger og tak, ikke lyskontroll. Persienner og mørke gardiner.
    Bildekilde er en Sony HX-910 (uten HDMI-utgang) og litt PS2 innemellom. Kabeltv fra CD, kan oppgradere til digitalt med dekoder.

Er det noen som har noen råd eller innspill? Lysten er jo selvsagt å holde meg til min opprinnelige plan (far har projektor hjemme, så savner jo det litt), men fornuften tilsier kanskje et større TV i stedet.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme "planen" som deg, men endte opp med å legge PJ-drømmen litt på hylla og kjøpte en 50" plasma. Rett og slett fordi at det ville blitt økonomisk vanskelig å få til både TV og PJ/lerret. Da er det enklere å kjøpe en relativ stor TV nå, som jeg er fornøyd med, og heller investere i PJ senere når økonomien tilsier at det går greit.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer ViewMaster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stor tv er tingen

Hei.

Var i akkurat din valg situation for en tid tilbake,jeg valgte projektor.
    Et valg jeg til dels angret relativt fort på:-? ,ikke det,projektor er supert det,men til sitt bruk.

Til å se på tv med er det ganske tungvint og til dels dårlig egnet,du vil også da få et relativt høyt pære forbruk,og det er ikke billig.

Jeg endte med å i tillegg kjøpe meg en stor 47" lcd tv og det er et kjøp jeg definitivt ikke angrer på,super til alt:-D ,så hadde jeg vært i din situation i dag så hadde valget vært lett.

Men for all del,er ikke sikkert våre preferanser er like,men ser du en god del på tv og vil ha et lett oppsett som ikke totalt tar over styringa i stua,ja da går du for en stooor tv:-D .

Uansett lykke til med ditt valg.

Mvh Helge

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen er å bruke Tatungen til "hverdags" og PJ til film, fotball og diverse store tv-sendinger for å nettopp ikke bruke opp pæren. Takker for svar, flere innspill?

Newcomer ViewMaster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Legg ut ca 20000 på en tv er mitt forslag om du vil ha kvalitet vel og merke.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner vel å vurdere å slå til på tilbudet hos Lefdal på Panasonic PX70 til 9 900 kr...

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da var det gjort. Slo til på Lefdal på sitt tilbud, i likhet med en del andre her på forumet har jeg forstått. Etter å ha fått tilkjørt sofaen i kveld, tror jeg det hadde blitt i overkant voldsomt med projektor.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wessey
    Planen er å bruke Tatungen til "hverdags" og PJ til film, fotball og diverse store tv-sendinger for å nettopp ikke bruke opp pæren. Takker for svar, flere innspill?
    Jeg sitter 4 meter fra et 95" lerret, og syns det fungerer helt utmerket. Må ha såpass stort bilde for å få kinofølelse.

Så jeg ville helt klart gått for projektor til film og store begivenheter, men hatt en mindre TV til 'TV ting'.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ganske greit. Man kan aldri la en projektor erstatte en tv. Greit at det er fint på film. MEN sitte å se eks. dagsrevyen på 92" tror jeg blir slitsomt.....
    Dessuten har man jo levetid på pære etc. Så om man er usikker på om man skal ha seg tv eller pj så må man tenke litt på hva man vil ha en ny bildefremviser til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •