HDMI switch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47

Tråd: HDMI switch

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI switch

Begynner å få flere HDMI kilder nå, men har ikke HDMI inngang på Primare SPA21, for å unngå å måtte bytte mellom kildene ved å ta ut kabel trenger jeg en switch.
    Spørsmålet er om det vil degradere signalet slik at jeg bør A: bytte til en reciever med innebygd HDMI switching eller B: kjøpe en ekstern videoprosessor?

Hvis en switch ikke har kvalitetstap, noen forslag på hvem som funker bra og enkelt uten at det koster for mye?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig med respons her, så jeg prøver ett nytt spørsmål.
    Jeg trenger en HDMI swith med minimum 3 innganger og 2 utganger. Noen som kan anbefale noen gode alternativ??

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ardalz
    Dårlig med respons her, så jeg prøver ett nytt spørsmål.
    Jeg trenger en HDMI swith med minimum 3 innganger og 2 utganger. Noen som kan anbefale noen gode alternativ??
    En mulighet er en 4x1 switch + en 2port manuell switch på utgangen. Jeg har faktisk begge deler liggende hvis du er interessert (har ikke lenger behov for det), men har aldri testet dette i praksis så vet ikke om det funker 100%. Betyr imidlertid også at man må flytte seg fra sofaen for å bytte mellom de to utgangene.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI 4:1 switch med fjernkontroll

Clas Ohlson - HDMI-veksler Lydveksler

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbudet fred, men å bevege seg ut av sofaen er helt uaktuelt:razz:
    Mulig jeg går for denne i stedetfor en ekstraboks....

Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-4308 Hjemmekinoreceiver

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med en Onkyo 875 og er superfornøyd med det så langt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    HDMI v 1.3, er 1008p/24fps støttet da?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke en del av HDMI 1.3 standarden hvis jeg husker riktig, men det regner jeg med at den takler.
    Har bestilt en slik boks. Pakka tok to dager fra Nederland til Postens Godssenter. Det har hittil tatt 8 dager fra "Stoppet for importfortolling" til "Lager sør" på PGO. Som postansatt synes jeg dette er altfor dårlig!
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av f3l1x
    HDMI v 1.3, er 1008p/24fps støttet da?
    Fikk boksen i dag. Kom på ca. 2000 kr med moms/toll. Kan bekrefte at den støtter 1008p/24fps. Fungerer utmerket etter det vesle jeg har fått testet. Skifter HDMI-inngang automatisk hvis du slår av/på utstyr. Går automatisk i standby når du ikke benytter HDMI inngangen på TV'n.
    Var også med en 1 m. lang HDMI kabel som jeg ikke hadde regnet med. 230V strømforsyning var det også. Ser lovende ut!

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2000,- med bare 1 utgang er vanvittig dyrt. Jeg videresolgte akkurat en switch med 4 inn og 2 ut 1.3a til langt under den prisen til en på forumet her. Vet ikke om han har fått testet den enda - men den så veldig bra ut.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ardalz
    Takk for tilbudet fred, men å bevege seg ut av sofaen er helt uaktuelt:razz:
    Mulig jeg går for denne i stedetfor en ekstraboks....

Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-4308 Hjemmekinoreceiver
    er ikke spa22 et bedre alternativ? den er vel ikke langt unna i både tid og pris?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    2000,- med bare 1 utgang er vanvittig dyrt. Jeg videresolgte akkurat en switch med 4 inn og 2 ut 1.3a til langt under den prisen til en på forumet her. Vet ikke om han har fått testet den enda - men den så veldig bra ut.
    Du får som regel det du betaler for. Gefen har forresten noen enda dyrere.
    Kikket litt på Monoprice jeg også, syntes de så ganske billige og stygge ut.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Du får som regel det du betaler for. Gefen har forresten noen enda dyrere.
    Kikket litt på Monoprice jeg også, syntes de så ganske billige og stygge ut.
    Hehe... Vel jeg synes de er av veldig høy kvalitet. Jeg brukte en 4x1 en god stund og kjøpte som sagt nylig en 4x2 Monoprice som jeg ikke fikk testet selv. Den også så ut til å være av samme høye kvalitet og stilig kabinett. Ikke noe plastikk i disse. Helt rene. Eneste problemet med dem er skarpe lysdioder - that's it...

Newcomer KaNi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad-receiveren min har ikke HDMI. Epson tw-700 har det, og det samme har dvd-spilleren min.Kan jeg bruke en slik switch som det her er snakk om for å få koblet playstation2, Nintendo og slikt gjennom receiveren? Kobles da switchen til receiveren og så kobler jeg til resten i switchen? ehh... Er jeg helt ute å sykler nå?

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KaNi
    Nad-receiveren min har ikke HDMI. Epson tw-700 har det, og det samme har dvd-spilleren min.Kan jeg bruke en slik switch som det her er snakk om for å få koblet playstation2, Nintendo og slikt gjennom receiveren? Kobles da switchen til receiveren og så kobler jeg til resten i switchen? ehh... Er jeg helt ute å sykler nå?
    Ja ;p
    En HDMI-switch gir deg muligheten til å tilkoble flere HDMI-enheter enn mottakeren din støtter. Dvs hvis du har bare en HDMI-inngang på receiveren din, eller i dette filfellet, PJ'en din, også fungerer switchen som en slags forgrener.

Newcomer KaNi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Hvordan kobles switchen til receiveren da? Forringes bildekvaliteten mye i forhold til å koble dvd-spilleren rett til PJ ?

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal vel i utgangspunktet ikke være noe synlig signaltap med en switch, den kan tilogmed inneholde en forsterker som booster signalet ved lange trekk. Det er snakk om et tall og nuller, så teoretisk skal det ikke være dårligere med en switch.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KaNi
    Du har ikke noe bruk for HDMI-switch til dette oppsettet. Hvis du får flere bildekilder enn DVD-spiller senere så kan du heller vurdere innkjøp av en HDMI-switch. Foreløpig så klarer du deg vel greit med en HDMI-kabel direkte fra DVD-spilleren til projektoren.

Newcomer KaNi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men tenkte mer på å få alle signalene gjennom receiveren, slik at jeg slipper å drive å koble om. Har jo playstation 2, Nintendo Gamecube og Nintendo 64 og snart Xbox 360. Slik jeg gjør det nå, kjører jeg alt gjennom receiveren, noe som er helt genialt. Det er egentlig det jeg er ute etter.
    En kabel fra receiveren til tv, mens DVD og alt det andre går gjennom receiveren. Er muligens skikkelig dårlig til å forklare....

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •