VGA laptop til komponent på receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy VGA laptop til komponent på receiver

Hei alle! Håper noen har fasit på følgende problemstilling:
    Har en laptop med dårlig valgmuligheter når det gjelder utganger - kun usb og VGA. Ønsker å kunne se video via laptop til TV, enten rett til tv(har kun scart,kompositt,s-video) eller via receiver(Sony SDR-DG500) med componentinngang(en inngang med YCbCr, og en med YPbPr). Har søkt rimelig mye på nettet nå, men har funnet noe som har virket. Har en VGA-RGB kabel, som jeg sjekket mot en oversikt over hvilke pinner ifra vga-kontakt som skulle til de ulike RGB-pluggene. Dette var riktig, men fikk ikke noe bilde. Skal dette gå an å få til, eller ligger ikke de rette signalene i VGA-kontakten??? Har sett overgang fra VGA til DVI. Skal den kunne brukes, eller får jeg ingen overgang videre til komponent? Hjelp!!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VGA kontakt, er det sånn 15-pins? Jeg bruker dette da TV'en har det og det blir OK. Men jeg har selv problemer med s-video. Kanskje fordi skjermkortet/driveren for fjernsynsvalg i PC'en er for dårlig. I don't know.

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg tenkte på bygge meg en slik kabel engang, så hadde en link til denne siden: VGA Cable from CAT5

Will I be able to use the VGA to component adapter to watch my computer on my big screen TV?

You can connect your PC to your wide screen TV if either the TV has an RGB (HD-15 or 5 RCA) input or if your computer can output its signal in component. Some video cards can do this natively (some ATI) or via a "dongle" (most Radeon cards), some NVIDIA cards have component output also. Bottom line: you'll have to check the specs of your video card. If there is no RGB input on the TC or component output from the video card, you'll need to get an RGB to Component transcoder, or scan converter (really two names for the same thing).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •