40" skal henges på en gipsvegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

40" skal henges på en gipsvegg

Er det mulig å henge en 40" på en gipsvegg uten å plassere den etter reisverket? Har også en senterhøyttaler som jeg vil ha på en glasshylle, den har imidlertid bassporten bak så jeg er redd tyngdepunktet kommer for langt ut.
    Hvordan finner jeg eventuelt reisverket?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette

Finner du best med å banke bortover vegge. Der lyden er "hul" er det ikke reisverk. Der den er "hard" er sansynligvis stenderen. Vanlig er vel 60 cm mellom, "er ikke snekker men". Du kan også kjøpe B&D som "ser inn i veggen" i tilfeller du er i ferd med å kjøre en skrue inn i 220 volt eller enda værre vannledning av ett eller annet slag.

Ellers er det jo mange gipsskruer feks Molly gipsanker som skal holde ca 20 kg pr plugg. Få inn 6 sånne så skal det vel egentlig holde.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsern
    Finner du best med å banke bortover vegge. Der lyden er "hul" er det ikke reisverk. Der den er "hard" er sansynligvis stenderen. Vanlig er vel 60 cm mellom, "er ikke snekker men". Du kan også kjøpe B&D som "ser inn i veggen" i tilfeller du er i ferd med å kjøre en skrue inn i 220 volt eller enda værre vannledning av ett eller annet slag.

Ellers er det jo mange gipsskruer feks Molly gipsanker som skal holde ca 20 kg pr plugg. Få inn 6 sånne så skal det vel egentlig holde.

Finnes mollyplugger som tåler opptil hundre kilo drakraft rett ut, så kan du vel doble det og vel så det i nedovertrekkskraft, bruk heller for mye en for lite. Men kanskje lurt og finne en stender og sette en skrue i den bare for sikkerhetskyld

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar..
    Ser ut som om det burde holde greit da ja.

Newcomer BeoMaster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hengt en Pioneer 50" Plasma på gipsvegg. Den har hengt lenge og henger fremdeles....

Den er festet med to lange skruer i en stender, resten er festet med gips skruer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •