kjøp av DVD spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile kjøp av DVD spiller

Hei
    Jeg lurer på om noen her inne kan anbefale en dvd spiller
    med dvi utgang og som koster under 3000 kr?? :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen tvil: http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...arkedet-3.html

Men den har ikke DVI, men det løser du enkelt med en adapter fra HDMI-DVI. Intet tap av kvalitet.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller Oppo 971 som du kan lese masse om her på forumet...

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han sier jo at han kan bruke opp til 3000,- Tror nok at Denon 1930 slår både billig-lidl og oppo på de fleste områder. Ikke minst på design og kvalitet

DENON DVD-1930 DVD-spiller

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det lurer jammen meg jeg også på.....

Hvilken spiller en skal satse på er et spørsmål jeg også stiller, den lidel spilleren er jo så billig at jeg hadde tenkt å teste den, men den var utsolgt.

Jeg hadde egentlig tenkt å bruke litt mer penger på det, og vurderer å kombinere det i en multi spiller eller om jeg skal kjøpe en CD og en billig DVD spiller.

Noen tips?
    jeg kunne vel tenke meg å bruke rundt 5k på det selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Jeg hadde egentlig tenkt å bruke litt mer penger på det, og vurderer å kombinere det i en multi spiller eller om jeg skal kjøpe en CD og en billig DVD spiller.

Noen tips?
    jeg kunne vel tenke meg å bruke rundt 5k på det selv.
    Samme problem her og, men nå fikk jeg et tilbud fra hifi-klubben på en NAD T585 til 6998,-
    Så da blir det nok en sånn.:-D

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Han sier jo at han kan bruke opp til 3000,- Tror nok at Denon 1930 slår både billig-lidl og oppo på de fleste områder. Ikke minst på design og kvalitet
    I tråden vertigo nevner omtales Lidl-spilleren som bedre enn 2930.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Joda. Vertigo sier i den tråden at Lidl spilleren er bedre enn 2930. (selv om han også sier at fjernkontrollen er noe billig drit som nesten ikke fungerer) I denne tråden sier jeg at han har feil. Går ikke ann å teste på den måten han har gjort for så å si at spilleren er den beste på markedet.

Er jo også en annen som har lagt ut en grudig test viser at oppo er bedre enn Lidl-spilleren.

Men for all del. Hvis Vertigo syntes den spilleren er best på markedet må han jo gjerne mene det. Men alle andre trenger heldigvis ikke mene det samme.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er poenget med å bruke 3000kr når du får oppo 971 som slår de fleste andre spillere i denne prisklassen. Oppo 971 slår i allefall denon 1930 på deinterlacing. Etter hva jeg har lest så leverer den også ett bedre bilde. Trenger ikke bruke mere penger enn nødvendig...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Dette utsagnet må vertigo selv stå for... Jeg tviler i midlertidlig sterkt på dette, men har ikke sett de opp mot hverandre selv. Men lest tester der Oppo HD981 blir slått av Denone 2930, og min oppo hd981 slår lidl spilleren...

Tro hva dere vil selv, men denon 2930, er så godt som referanse blant dvd-spillere.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Det er vel ingen tvil: http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...arkedet-3.html

Men den har ikke DVI, men det løser du enkelt med en adapter fra HDMI-DVI. Intet tap av kvalitet.
    Jo faktisk, det er tvil. Finnes mange gode spillere under 3000 kr uten at den kommer fra LIDL. Feks OPPO sine 981 og 971. Samsung kommer med en som heter dvd-hd870 som vist nok skal innehold HQV teknologi, pris rundt 1200 kr. Denon 1930 er alltid et godt valg.

LIDL er sikkert et godt valg til prisen, men det er ikke det eneste valget. Det nekter jeg å tro!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pioneer 696 og 490 er jo også 2 gode dvd spillere til under 2000 kr. de gjør seg ganske greit som cd spillere også.

når det gjelder lidl spilleren mener jeg at det er det beste alternativet uner 1000kr , men når den grensa er passert så vil man nok gjerne ha merkevaretrygghet og en skikkelig fjernkontroll i tilegg til en brukbar dvd spiller.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    pioneer 696 og 490 er jo også 2 gode dvd spillere til under 2000 kr. de gjør seg ganske greit som cd spillere også.

når det gjelder lidl spilleren mener jeg at det er det beste alternativet uner 1000kr , men når den grensa er passert så vil man nok gjerne ha merkevaretrygghet og en skikkelig fjernkontroll i tilegg til en brukbar dvd spiller.
    Mener å ha lest at de har en del støy i drivverket?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Hva er poenget med å bruke 3000kr når du får oppo 971 som slår de fleste andre spillere i denne prisklassen. Oppo 971 slår i allefall denon 1930 på deinterlacing. Etter hva jeg har lest så leverer den også ett bedre bilde. Trenger ikke bruke mere penger enn nødvendig...

Nå har jeg ikke testet de opp mot hverandre, men jeg tror nok at 1930 vil levere bedre lyd og muligens bedre støyredusering , farger o.l Men det jeg ihvertfall vet er at Denon-spilleren ser uenderlig mye penere ut og at den er bygget slik at den ser mye mere solid ut. Det syntes nå jeg er verdt å betale litt penger for.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke testet de opp mot hverandre, men jeg tror nok at 1930 vil levere bedre lyd og muligens bedre støyredusering , farger o.l Men det jeg ihvertfall vet er at Denon-spilleren ser uenderlig mye penere ut og at den er bygget slik at den ser mye mere solid ut. Det syntes nå jeg er verdt å betale litt penger for.
    Har ikke testet de opp mot hverandre jeg heller, bare lest at flere andre som mener oppo har bedre bilde. Ang lyden så vet jeg ikke, da jeg kun kjører digitalt og lar forsterkeren ta seg av det. Er ikke så audiofil av meg, men derimot bilde er jeg veldig opptatt av. At denonen er bedre bygget og ser bedre ut enn 971 er mye mulig. Jeg har selv oppo 981 og synes denne ser flott ut, men den er litt lett, men det har ikke noe med at den er dårlig bygd. Ang støyredusering og farge osv på bildet, så er det jo nettopp dette som er styrken til oppo. Oppo er også svært flinke med oppdatering av firmware og optimaliserer hele tiden spillerene. Oppo har også rikgit farger og kontrast ut, er tv'ene som er justert feil her. Oppo gjør det meste riktig. Les her inne og på avsforum så ser du fort at oppo er en merkverdig bedrift. Både oppo 971 og 981 er bruker faroudja dcdi, det samme gjelder denon 1930. Alle er utsatt for macroblocking, men mener å huske at det var noen som hadde sett at dette var bedre på oppo. Dvs oppo takler macroblocking problemet bedre.

Til trådstarter så anbefaler jeg oppo 971. Dette er en mye omtalt og moden spiller blant entusiaster. Ikke er den så veldig dyr heller. Spar resten av pengene til hd-spiller senere. Hvis du er opptatt av analog lyd, så aner jeg ikke hvilken som er best.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En jeg skal teste i nær fremtid

Denne har jeg tenkt å prøve i nær fremtid:Samsung DVD-HD870 :: FYNDBÖRSEN eller kanskje storebror som også gir 1080P ut: Samsung DVD-1080P7 :: FYNDBÖRSEN. Disse skal visst nok benytte seg av en utgave av HQV fra silicons optics (rett navn?). Ganske strøkne å se på også (noe som er viktig når man har kvinnlig samboer.....) og vil ta seg bra ut under vår 26" på soverommet! Prisen er fin også, men har bare sett den billigste til salgs i norge enda.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Denne har jeg tenkt å prøve i nær fremtid:Samsung DVD-HD870 :: FYNDBÖRSEN eller kanskje storebror som også gir 1080P ut: Samsung DVD-1080P7 :: FYNDBÖRSEN. Disse skal visst nok benytte seg av en utgave av HQV fra silicons optics (rett navn?). Ganske strøkne å se på også (noe som er viktig når man har kvinnlig samboer.....) og vil ta seg bra ut under vår 26" på soverommet! Prisen er fin også, men har bare sett den billigste til salgs i norge enda.
    Hadde de hatt HQV fra silicon optics så hadde de vel nevnt det da det er en stor skrytefaktor. Til denne prisen så tviler jeg på at det er reon/realta vx chip i denne... Men de er i feks denon 2930 og tohsiba hd1ex... Men om det er tilfellet så hadde det bare vært bra...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Hadde de hatt HQV fra silicon optics så hadde de vel nevnt det da det er en stor skrytefaktor. Til denne prisen så tviler jeg på at det er reon/realta vx chip i denne... Men de er i feks denon 2930 og tohsiba hd1ex... Men om det er tilfellet så hadde det bare vært bra...
    Samsung DVD-HD870 med Silicon Optix HQV-teknologi » Hembiobrevet.se Det er det her jeg har lest det. Har ikke sagt at det er reon eller realta....

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mener du for alvor at dine "jeg vil tro" om Denon produkter holder stand mot at jeg har faktisk sett flere Denon DVD spillere inkl 1930 ?

JEG VIL TRO at det er bedre å stole på en som har prøvd og testet produktene, enn 100 av dem som "vil tro". Men fundamentalister er jo ofte en tanke vanskelig å overbevise......

Jeg kan ikke engang fatte at dere tør å uttale dere uten å ha sett de to produktene.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Samsung DVD-HD870 med Silicon Optix HQV-teknologi » Hembiobrevet.se Det er det her jeg har lest det. Har ikke sagt at det er reon eller realta....
    Det var for godt til å være sant... her er sannheten: Samsung new 1080p DVD player (Confirmed, no Reon chip) - AVS Forum

Ingen HQV fra silicon optics i denne spilleren. Den er Zoran basert, samme leverandør som står for brikkene i lidl spilleren...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •