Gefen home theater scaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gefen home theater scaler

Hei..., har fått en videoseven 46" LCD i hus. har noe "gammelt" utstyr så f.eks bildet fra dvd spelaren blir veldig lite visst eg ikkje blåser opp bildet på tv`en.
    noen som har denne Home Theater Scaler fra gefen?
    vil eg få et bedre bilde ved å koble dvd spiller til denne og videre med hdmi kabel til TV`n? går utifra at den oppskaleringen som blir gjort i TV`n ikkje er av så bra kvalitet siden skjermen er helst billig i forhold til andre vesentlig dyrere lcd skjermer`? Kan det brukes phono\RCA bildesignal inn på denne fra dvd spelar, paraboltuner...osv? er litt noob på dette med bilde.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt nyskjerrig på denne jeg også, skal se om jeg finner litt mere info på nettet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

*bump*

Frisker opp denne siden den nå er omtalt i siste nr av hjemekino.

Noen som vet hvor høyt opp i klasse en må med prosjektor eller AV reciever for å få like god oppskalering?

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har et spm angående denne scaleren...går det an å koble til kilder via komponent inngangene og bruke HDMI ut?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det går Zaynt...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, det går Zaynt...
    selvfølgelig,er jo ikke noe komponent ut ser jeg nå....

Da ser det ut som det blir en slik en på meg. Tenkte jeg skulle kjøpe en sånn med det samme og koble til dekoderen min (force 315c). Vil dette funke? Lurer på hvordan det blir å se tv i 720p

Er det forresten best å la denne ta seg av scalingen eller er det best at xboxen og dvdspilleren gjør dette selv?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja da var både Gefen Home Theater Scaler og CYPRESS Konverter SCART > YUV bestilt. Konverteren fikk jeg i går, etter bare 2 dager! Scaleren derimot er ventet på leverandørs lager 27. sept noe som ikke fremkom av ordren da jeg bestitle(bestlte fa avhifi da avshop ikke hadde på lager), men de var såpass greie å ringe til meg personlig dagen etter jeg bestilte for å opplyse om dette og sa at leverandør skulle sende direkte til meg samme dag som de mottok scaleren.

Som forventet ble det ikke noe enorm forbedring i bildekvaliteten kun med konverteren. Vanskelig å se noe forskjell fra bruk av vanlig scart, men noe forskjell er det f.eks i det sorte. Fordelen med denne er at jeg nå kan koble dekodren til scaleren via komponentinngangen. Gleder meg til å se resultatet når scaleren kommer. Venter ikke noe enormt løft bildemessig, men noe blir det nok. Dessuten får jeg også ryddet litt opp i kabelrotet opp til tv'en og forhåpentligvis litt bedre scaler til dvd-spilleren. Er etterhvert blitt veldig kresen ift. bildekvalitet og neste oppgradering blir sikkert tv'en, håper ikke siste investering var bortkastet, hehe..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gefen scaler bra for projektor?

Lurer på om det er en god idè og bruke denne scaleren når jeg bruker projektor? Hadde vært fint med noe "skarpere" bilde

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med deinterlacing

Har gått til anskaffelse av Gefen Home Theater Scaler Plus, men har store problemer med deinterlacing på composite inngangen. Kjører vekselsvis GET Digitaldekoder samt Nintendo Wii på denne inngangen, men alle raske bevegelser er et rent linje*******

Noen som har tips?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •