Digital kabel-TV mye bedre enn analog?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digital kabel-TV mye bedre enn analog?

Hei!
    Kommer snart til å investere i plasma-TV. Tok derfor en telefon til Canal Digital, som er min kabel-TV-leverandør, for å spørre om det å bytte fra analog til digital forbindelse vil gi en merkbar oppgradering av billedkvaliteten. Det mente kundebehandleren der at det definitivt ville være. Har han rett i det? Er det mye å hente på å gå fra analog til digital?

Active CW Lover sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seeker
    Hei!
    Kommer snart til å investere i plasma-TV. Tok derfor en telefon til Canal Digital, som er min kabel-TV-leverandør, for å spørre om det å bytte fra analog til digital forbindelse vil være gi en merkbar oppgradering av billedkvaliteten. Det mente kundebehandleren der at det definitivt ville være. Har han rett i det? Er det mye å hente på å gå fra analog til digital?
    Digitalt er jo bedre en Analog så han har nok rett..
    Vet ikke mye:S

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går utifra at det har litt å si på hvor langt unna terminalen. Som eksempel så kan man jo se på component og DVI. Over korte strekk ser ihvertfall ikke jeg noen forskjell men kommer man opp i lengre distanser blir jo signalet påvirket og "vannet ut" hvis det er forståelig...

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seeker
    Hei!
    Kommer snart til å investere i plasma-TV. Tok derfor en telefon til Canal Digital, som er min kabel-TV-leverandør, for å spørre om det å bytte fra analog til digital forbindelse vil gi en merkbar oppgradering av billedkvaliteten. Det mente kundebehandleren der at det definitivt ville være. Har han rett i det? Er det mye å hente på å gå fra analog til digital?
    Da vi gikk over fra UPC analog til digital var det som å få ny TV.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analog kabelTV vil variere fra sted til sted. Digital kabelTV vil derimot gi samme kvalitet overalt.
    Analoge signal kan være minst like bra som digitale. Men som kabelTV pleier analoge signaler som regel å være heller dårlig.

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digitale tv sendinger er helt klart bedre, men hvis du er vant med en CRT tv på analoge signaler så er det ikke sikkert du vil merke en forbedring, heller motsatt. Dette kommer selvfølgelig ann på hvordan signalkvaliteten på det lokale nettet ditt er.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •