Er dette en brannbombe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dette en brannbombe?

Hei

Beklager, visste ikke helt hvor jeg skulle skrive dette innlegget, så legger det inn her. Jeg har tatt og bundet sammen alle kablene bak tvn min, så det ikke skulle bli en kabelrøre. Dette er Komponent kabel (Xbox360), HDMi kabel, og diverse strøm kabler osv. Med andre ord det er alle mulige kabler. Slik ser det ut:

Det ser kanskje rotete ut, men det er ikke så veldig rotete egentlig, og kablene syns ikke fra forsiden. Men det jeg lurer på, er om dette er brannfarlig? Det er kun kabler der, ingen strømadaptere/strømforsyninger.

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal mye til for at en vanelig strømkabel brenner. Så du er trygg

Tipper jeg da :P

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ikke tro dette kan være noe brannbombe, så lenge vekten av kablene ikke forårsaker noen form for dårlige kontakt. Strømkabler ville jeg unngått å kveile sammen da det vil bli som en spole (genererer varme), men det er nok ikke så farlig når det gjelder en meter eller to. Men en potensiel støybombe er det nok, dersom dine kabler ikke er skjermet nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de er ikke lengre enn en meter eller to. Men problemet er at de er såpass lange at de blir bare liggende og slenge, hvis jeg ikke gjør noe med dem. Dette er strømkabler fra Tvn, Xbox og nå PS3.

Det forårsaker heller ikke dårlig kontakt, har påsett det. Er bare litt redd for at det skal starte brann.

Har dere noen anbefalinger for hva jeg ellers kan gjøre? Prøvde å kjøpe tjukk rørformet kabelsamler, men fant det kun på Ikea, og den er ikke så veldig tjukk, derfor ble jeg nødt til å bruke et par, og stripse kabler rundt de. Er jo også umulig og ikke kveile strømkabler ( i det hele tatt) i enkelte tilfeller (spesielt den som går fra strømadapteren til Xbox360).

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det trenger du hvertfall ikke bekymre deg noe som helst for!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må tenke på at man snakker om høyspenning og lavspenning.
    Høyspenning (220-240v) må være ryddig og oversiktelig. Ikke gamle, sprø "padder" og ikke "padde" på "padde". Kjøp deg en Belkin Surgemaster f.eks om du allikevel skal kjøpe ny "padde".

Høyttalerkabler og signalkabler er ikke høyspenning og dermed svært lite brannfarlig, nærmest ikke eksisterende etter det jeg kan huske fra fysikktimene for mange mange mange år siden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •