Eleoktrofilmessa.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer HNB79 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Eleoktrofilmessa.

Da var årets Elektrofilmesse igang.
    Hadde tenkt å ta meg en tur idag lørdag, men skuffelsen ble stor når jeg kommer ned til Spectrum å ser at køen utenfor er 40-50m lang.
    Hørte at det var noen som hadde stått 1,5t i kø, å da var de enda ikke kommet inn en gang.
    Klokken var da ca13.00, gadd bare ikke stå i den køen.
    Dro en liten rundtur i Oslo for så å dra tilbake ca kl15.00, køen var da halvert.

Dette syns jeg er helt håpløst, fra arrangørene sin side.
    Skjønner at de ikke kan noe for at det kommer så mye folk, men å legge messa til Oslo Spectrum syns jeg er helt borte i natta.
    Dem vet jo nå at dette er en populær messe, derfor mener jeg dem heller burde lagt messa til Norges varemesse i Lillestrøm.

De som har vært der vet jo hvordan det er å bevege seg der inne også, som sild i tønne.

Newcomer Shrike sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:/

Ja, ganske håpløst opplegg. Var så reklamerte med utstillingsmodeller av Pioneer 507XA til 24.000.

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Antall Utstillere

Problemet hadde egentlig vært det samme hvis de hadde vært i lillestrøm med større hall. Da det ikke er nok utstillere til å fylle opp hallen, det så man på messa som Elkjøp hadde i fjor på Lillestrøm. Da var det bare en liten del som var benyttet. Siden dette er kun en messe for Expert produkter så må det naturlig begrense seg.

For Expert så er jo dette en topp, de selger masse og folk kommer som bare det mitt i Oslo, og folk står villig 1-2 timer i kø.

Jeg var det selv på Lørdag og stod ganske nøyaktig 1 1/2 time i kø og jeg var der kl 11:40. Ellers så var messa grei, men det er avhengig av forventningene

Nye M86 og M87 serien til Samsung er der

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke av de nye panasonic'ene er utstilt på messa?

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var på messa idag, kom først ca kl 13, og møtte en helt håpløs kø, dro på sjøen for alle istede (rettere sagt sjøen for de med penger) og kom til bake ca kl 16, da var ingen kø. men ble vel ikke så veldig imponert over den messa, ble mest som en stor expert butikk, men fikk ihvertfall handlet med meg James Bond kofferten for 999kr!!!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sto i den køen fra kl 1200 til 1330.... Det var ikke verdt det. Saken er at køen gikk raskt i starten, men så stoppet den helt i 45 min.

Jeg dro også med meg JB til 999kr. Ellers var det ikke mange imponerende tilbud. Jeg synes alt i alt, det hele virket mindre enn i fjor. Overhørte en fyr som sto på standen si: "herregud så mange folk".

Mvh

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=falcon64]Problemet hadde egentlig vært det samme hvis de hadde vært i lillestrøm med større hall. Da det ikke er nok utstillere til å fylle opp hallen, det så man på messa som Elkjøp hadde i fjor på Lillestrøm. Da var det bare en liten del som var benyttet. Siden dette er kun en messe for Expert produkter så må det naturlig begrense seg.

For Expert så er jo dette en topp, de selger masse og folk kommer som bare det mitt i Oslo, og folk står villig 1-2 timer i kø.

Trenger ikke bruke hele varemessa heller er mange haller der som hadde vært perfekt for denne messa.
    Har vært på Anfield i Liverpool med 45000 tilskuere, det var bare å gå rett inn å sette seg og rett ut når kampen var ferdig.
    Greit nok å stå litt i kø,det må man bare leve med. Men å stå nesten 2t i kø er helt håpløst.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var der noen projektorer å se ?

(Ps. Jeg flyttet tråden til generell video)

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var der både i går Lørdag og i dag.

Grunnen til at jeg frivillig lot meg utsette for dette to dager på rad, var at jeg kom dit 09:50 i går, og da gikk køen fra inngangen og helt rundt bygningen på baksiden... Da vi hadde stått/gått en time og tre kvarter i køen, var vi inne.

Jeg var først og fremst ute etter ny mobil, og TVer og alt annet kom derfor litt i annen rekke.

Jeg fant mobil-køen, og den var ikke fullt så lang som den første, men mye mye tettere. Folk sto tett i tett sild i tønne, og det var rett og slett helse/livsfarlig. Hadde noen ramlet over, hadde de blitt trampet ned.

Etter å ha holdt ut der ca. en halvtime, måtte jeg bare komme meg ut av køen, både p.g.a begynnende klaus, men også fordi vi fikk høre at det var flere hundre foran oss i kø, 'rundt svingen', "så det er ingen idé å presse fremover". Akkurat som om folk hørte på dét...

Vi sto så tett at jeg lurer på om ikke dama som sto foran meg ble gravid i prosessen... Beklager jenta, men det var ikke med vilje.

Apropos barn hadde jo enkelte tatt med hele familien, så små barn og barnevogner sto og ble nærmest trampet ned. Det føltes forøvrig som om bussturen til Oslo hadde tatt meg til et annet land, for jeg tror jeg var den eneste med lys hud i flere meters omkrets. Ikke at det har noe å si, men for meg som ikke bor i tjukkeste Oslo var det en noe spesiell opplevelse. Men de fleste var da blide og hyggelige i hvert fall.

Dro altså sliten hjem uten å ha kjøpt noe, men fant ut at det var et såpass bra tilbud på mobil at jeg måtte tilbake i dag. I tillegg fikk jeg ingen nøkkel til Panasonic skapet i går (kunne vinne en 50").

I dag hadde de tatt litt mere tak i kø-problematikken, og sluset folk inn en del saktere enn i går. I dag dro jeg også like tidlig som i går, men siden de åpnet 12:00 i dag, kom jeg altså to timer før åpning (med vilje, altså).

Etter å ha stått to timer ++ i kø, kunne jeg i dag ganske smertefritt spankulere inn og sikre meg en Sony Ericsson K800i til samlet pris 1629,- (1 Krone for mobilen, og resten for abbo.). Dette må vel sies å være bra(?). Halv pris minst, etter hva jeg har funnet ellers.

Så i dag fikk jeg i hvert fall litt ut av messen. Hadde jeg visst hvordan det gikk i går, hadde jeg ikke giddet å stå i den første køen.

I dag fikk jeg også tak i en Panasonic-nøkkel, men som vanlig vant jeg ikke. Fikk en liten prat med selgeren og tatt en liten titt på den nye serien, men den som sto utstillt var ikke Full HD, men 1365x768, også 50".
    Men de så bra ut, både bildemessig og utseendemessig. Men man får jo ikke noe brukbart bilde(!) av f.eks. sortnivå på en slik messe. Men fargene så da bra ut. Kan se ut som de hadde kalibrert skjermene før visning, for de var fint avstemt og ikke glorete. Ble forøvrig ganske imponert av Pioneer plasmaene. Vanskelig å definere, men de har bare et veldig behagelig og 'deilig' bilde. BluRay på en Panasonic 65" var bra, men faktisk synes jeg bildet ble litt skjemmet av kompresjonsartefakter (for dere som var der, kunne man se dette i glassflaskene som sto i baren på filmen).

Alt i alt enda en slitsom dag, men jeg fikk da litt mer ut av den enn i går. Heldigvis kostet det 50,- å komme inn, og ikke 125,-(?) som det vel kostet på Lillestrøm messa.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Tragisk.

Rimelig tragisk med denne køen, jeg skygga enkelt og greit unna i denne folkemassen :evil: :twisted: Fullstendig på tryne med et sånt treigt innslepp.:???:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne jo ikke gi meg idag heller, stakk innom der en tur kl 15.30(SommerTid:-D ), da var jo køen litt som igår.
    Stilte meg i kø, sto der ca 15min gikk egentlig grieit.

Men lite imponert over messa egentlig, som nevnt en stor Expertbutikk.
    Masse små stands, og en gedigen Microsoft stand.
    Og ikke mange messetilbud.

Men fikk sett litt nærmere på Ps3, en knall maskin til en vanvittig pris.

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Vi sto så tett at jeg lurer på om ikke dama som sto foran meg ble gravid i prosessen... Beklager jenta, men det var ikke med vilje.
    Artig å lese erfaringene dine John, men kommentaren over fikk meg til å gapskratte her jeg sitter alene forran pcen Priceless! Fikk desverre ikke med meg "messa" pga skrantene helse, men ser ikke ut til å ha vært stort å skrive hjem om.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var tydeligvis sliten i går ja, for jeg så akkurat nå at jeg kalte mobilen for "kameraet" (redigert innlegget nå).

-Jeg sto tett innpå jenta foran meg, ja, men jeg håper det var en jente som sto bak meg også. Turte ikke å snu meg rundt for å se etter, og ikke vil jeg vite det nå heller. Men vedkommende sto så tett innpå meg at hennes/hans(huff) knær var inntil mine bakfra. Vi sto altså og "spoonet". Da er det trangt... Rart jeg bare måtte komme meg ut derfra til slutt...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk i hvertfall kjøpt meg litt billig høytaler kabel.
    Han som ekspiderte meg, solgte monster sin MC for 7,50,- for metern i stedet for 75,-. Og jeg som bare tok 3 meter. Typisk!!

Ellers enig med alle når det gjelder køsystemet; håpløst!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Expert dreit seg vel egentlig ut med et av tilbudene som skapte kaos. Hva var det tror du? Riskoker til 9 kr pr stk. HVem dukker opp for å kjøpe X antall riskokere til 9 kroner stykket? Våre nye landsmenn som elsker ris selvsagt. De bommet ganske kraftig med dette for å si det pent. :-D
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Expert dreit seg vel egentlig ut med et av tilbudene som skapte kaos. Hva var det tror du? Riskoker til 9 kr pr stk. HVem dukker opp for å kjøpe X antall riskokere til 9 kroner stykket? Våre nye landsmenn som elsker ris selvsagt. De bommet ganske kraftig med dette for å si det pent. :-D

Beviser jo bare hvem som gidder stå i kø for å kjøpe riskoker til 9kr, koster sikkert max 199,- ellers, pluss inngang. 59,- for en riskoker er jo billig.
    Men dog etter min mening ikke verdt å stå 2t i kø for.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kjøpte ikke en hver... 10 og 10