Kjøpe plasma skjerm og trenger litt hjelp.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe plasma skjerm og trenger litt hjelp.

Heisann folkens!

Var i butikken i dag for å titte på en plasmaskjerm. Det var 2 stk som jeg pekte meg ut ganske raskt. Det var Samsung PS50Q7H og Pioneer PDP-4270XA.

Prismessig så lå disse ikke veldig langt fra hverandre, og det som blir mitt spm er hvilken som gir mest valuta for pengene. Når jeg kikket på tvene så var Samsungen koblet opp med HD format og Pioneeren hadde vanlige analoge signaler. Jeg synes Pioneeren klarte seg bra på disse signalene. Grunnen til at jeg spør om deres hjelp er fordi jeg trenger litt veiledning her.

Så alle gode forslag mottaes med takk, også om dere kunne gi meg tips om andre skjermer som verdt å sjekke ut. Prismessig vil jeg holde meg til et budsjett på 20000+-. Skjermen bør minimum være 42".

Mvh
    Maarten

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maarten
    Heisann folkens!

Var i butikken i dag for å titte på en plasmaskjerm. Det var 2 stk som jeg pekte meg ut ganske raskt. Det var Samsung PS50Q7H og Pioneer PDP-4270XA.

Prismessig så lå disse ikke veldig langt fra hverandre, og det som blir mitt spm er hvilken som gir mest valuta for pengene. Når jeg kikket på tvene så var Samsungen koblet opp med HD format og Pioneeren hadde vanlige analoge signaler. Jeg synes Pioneeren klarte seg bra på disse signalene. Grunnen til at jeg spør om deres hjelp er fordi jeg trenger litt veiledning her.

Så alle gode forslag mottaes med takk, også om dere kunne gi meg tips om andre skjermer som verdt å sjekke ut. Prismessig vil jeg holde meg til et budsjett på 20000+-. Skjermen bør minimum være 42".

Mvh
    Maarten
    Panasonic TH42PV70. Koster rundt 14.000-16.000, har et meget pent design og har en bedre bildeprosessor enn testvinneren PV60.
    Pioneer'en ville jeg helt klart valgt av de du nevnte, men jeg synes ikke den rettferdiggjör prisdifferansen fra Panasonic'en.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes også du bør se på LG 42PC1RR som jeg har skrevet litt om her:
    http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1064

Mener å ha sett en avisannonse fra Elnor (???) med pris på 10990 nå.........

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Synes også du bør se på LG 42PC1RR som jeg har skrevet litt om her:
    http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1064

Mener å ha sett en avisannonse fra Elnor (???) med pris på 10990 nå.........
    Stemmer, men PV60 kostet 9500..... Da hadde jeg gått for PV60 og kjøpt en god dvd spiller i stede.

Av de to trådstarter nevner, vil jeg valgt Pioneer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plasma

Jeg har kikket litt rundt, på alle de skjermene som er nevnt her. Jeg fant lite info om Panasonic TH42PV70 på norsk. Men som alle i tråden heller til så er Pioneeren en sterk kandidat. Om jeg da holder en knapp på Pioneer, vil dere si at forskjellen på PDP-427XA og PDP-4270XA kan forsvares i forhold til pris? Jeg har lest på hi-fi centerets hjemmesider om begge skjermene, og de skriver flg om forskjellen:

x Forskjellen mellom PDP-427XA og lillebror PDP-4270XA (i førstnevntes favør):
    Se på to kilder samtidig med bekvemme finesser som Dual Screen og Picture-in-Picture

x PC inngang, analog RGB

x Ny forhåndsprogrammert fjernkontroll av sort aluminium, for bekvem betjening av ekstra hjemmekinoenheter

x Koble til en subwoofer for enda fyldigere lyd.

x 2 HDMI innganger gir større fleksibilitet.

x ISF C3 kalibreringsmulighet gjør det mulig for en ISF sertifisert spesialist å kalibrere TV‘en eksakt til lysforholdene hjemme hos deg.

Maarten

Newcomer CV-sether sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer PDP-4270XA er av hvilken generasjon?

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-sether
    Pioneer PDP-4270XA er av hvilken generasjon?
    4270=7 generasjon, eller nåværende. 8 gen er rett rundt svingen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •