Problem med Svideo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Problem med Svideo

Jeg har et problem med overføring av svideo.

Jeg bruker svideo-switchingen i preampen min til å switche mellom diverse kilder. Men fra dvd-spilleren så får jeg ikke farger, men tar jeg svideo kabelen rett inn i svideo inngangen på monitoren min så blir det farger, og det er farger på alle de andre kildene som switches gjennom preampen. Har også forsøkt å bytte video-inngang på preampen men det blir fargeløst der også.
    Noen som har noe ide om hvorfor jeg ikke får farger fra dvd-spilleren? preampen er koblet til monitoren med en svideo->scart kabel. Jeg kan ikke bruke svideo inngangen på monitoren permanent siden den er på forsiden :evil:

Kan det være kvaliteten på kablene som er årsaken? Bildet er helt fint fra andre kilder og det blir også bra fra dvd når den går rett i svideo inngangen på monitoren.
    Grunnen til at jeg kjører svideo, og scart er at jeg bruker en CRT skjerm ;-)

Er det mulig å bruke VGA inngangen på skjermen til noe fornuftig forresten? feks komponent fra dvd spilleren? Skjermen støtter vga 640x480 :roll:

A

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte S-video fra DVD til TV, og hadde ingen farger. Grunnen var ganske enkelt av jeg brukte kanalen "AV3", ikke "AV3S" som er for S-video. Da ble det farger.

Vet ikke om det er til hjelp...

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette med AV-S er viktig for farger, men jeg har også et problem med min HDMI. Når jeg plugger HDMI'en fra pcen inn i Denon 3806 blir det bare hakking og skurrinf, men når jeg setter den direkte i TV'en fungerer akkoratt som den skal. Snodige greier dette med videokabler

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en sånn loewe monitor med tandberg logo på, den har bare fire innganger, 2xscart, 1 svideo og en vga. Svideoen er plassert på fronten og er dermed utelukket til permanent bruk. meget begrenset antall innganger til å være en monitor egentlig :roll:
    Men jeg kom på etter å ha lest svarene deres at det kan være scart nr 2 ikke støtter rgb/komponent/svideo. Skal teste med preampen på scart 1 etterpå.

A

edit: jepp! det var årsaken :-D Takk for hjelpen ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •