Spørsmål om bilde-kabling fra en nybegynner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål om bilde-kabling fra en nybegynner

Hei!

Jeg har ganske nylig kjøpt meg en Yamaha RX-V657 receiver, og et par dynavoice F-6 (venter på resten av oppsettet). Sitter foreløpig med en sliten 5 år gammel dvd spiller fra LG, men skal over på Yamaha sin dvd s661 når den kommer. Uansett, til saken;

Jeg har en Panasonic 32" CRT tv, hvor den ene Scart inngangen støtter RGB (som er bedre enn svideo sant?). Hva er best tilkopling?

Skal jeg kjøre bildet via receiver? Jeg har skjønt at den har lipsync, og at dette må være for at lyd skal holde følge med bilde. Stemmer? for at det skal fungere må jeg vel gå via receieveren. Men trenger jeg dette? Vil det bli problemer av å gå utenom?

Når det gjelder RGB scart inngangen på TV; går jeg via receiveren må jeg da bruke en component kabel med overgang, eller finnes det kabel med rgb i ene enden og scart i andre? Blir det god eller bedre kvalitet enn scart/scart fra dvd spiller til tv? Eller er det like greit å gå utenom receiver for bilde, og er da en fullterminert scart kabel det beste?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kjört RGB-scart fra DVD-spiller og direkte inn i TV'en og optisk/coax fra DVD-spiller og inn i receiver.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg ville kjört RGB-scart fra DVD-spiller og direkte inn i TV'en og optisk/coax fra DVD-spiller og inn i receiver.

Og RGB scart er det når du kan se at alle lederne er i kontakten?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan se ut som Yamaha har kuttet ut scart kontakten på den dvd spilleren jeg har bestilt. Dvs. i den tyske manualen er den beskrevet, men mangler i den engelske. Blir det et godt resultat av å bruke en component-scart kabel? Tv støtter RGB i den ene scart kontakten.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis DVD spiller har Component utgang så har du et problem hvis TVen din ikke har slik inngang.
    SCART RGB og Component gir like god kvalitet, men en SCART RGB inngang støtter normalt ikke Component. Det finnes visstnok komponent via SCART, men det er sjelden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •