Forslag til hjemmekino-receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Forslag til hjemmekino-receiver

Sliter med å finne frem til en som passer mit behov og jeg synes egentlig ikke jeg har så spesielle behov, men hvem vet..

Input:

- Mediasenter (helst DVI/HDMI plug)
    - PS3 (HDMI plug)
    - Dreamcast (scart plug - leverer bilder i både PAL/50hz og PAL/60hz - fortsat den consollen med de beste spillene imho :-) )
    - Denon 2910 DVD-avspiller (HDMI plug)
    - Eventuelt HD-DVD / standalone blu-ray i fremtiden, dvs en ekstra HDMI kontakt

Dvs 4 HDMI ind, og så er jeg usikker på hva som er beste løsningen for dreamcast'en.

Output:

- Vanlig/gammeldags TV (scart plug)
    - LCD-TV (HDMI plug)
    - Projekter (HDMI plug)

Dvs 2 HDMI ut (hvilket jeg har problemer med å finne nogen receiver der har) - derutover bør den helst skulle skalere al digital video ned så det kan ses på et gammelt CRT TV, men det er ikke absolutt nødvendigt. Jeg regner dog med at al innhold, også fra analoge kilder, kan skaleres opp og sendes ut via HDMI og fortsat bli pent..

Pris:

- Vanskelig å si, men helst under 25K og gjerne mindre, men kom gjerne med bud uanset.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

marantz SR8001

Sitat Opprinnelig postet av tigerdyr
    Sliter med å finne frem til en som passer mit behov og jeg synes egentlig ikke jeg har så spesielle behov, men hvem vet..

Input:

- Mediasenter (helst DVI/HDMI plug)
    - PS3 (HDMI plug)
    - Dreamcast (scart plug - leverer bilder i både PAL/50hz og PAL/60hz - fortsat den consollen med de beste spillene imho :-) )
    - Denon 2910 DVD-avspiller (HDMI plug)
    - Eventuelt HD-DVD / standalone blu-ray i fremtiden, dvs en ekstra HDMI kontakt

Dvs 4 HDMI ind, og så er jeg usikker på hva som er beste løsningen for dreamcast'en.

Output:

- Vanlig/gammeldags TV (scart plug)
    - LCD-TV (HDMI plug)
    - Projekter (HDMI plug)

Dvs 2 HDMI ut (hvilket jeg har problemer med å finne nogen receiver der har) - derutover bør den helst skulle skalere al digital video ned så det kan ses på et gammelt CRT TV, men det er ikke absolutt nødvendigt. Jeg regner dog med at al innhold, også fra analoge kilder, kan skaleres opp og sendes ut via HDMI og fortsat bli pent..

Pris:

- Vanskelig å si, men helst under 25K og gjerne mindre, men kom gjerne med bud uanset.
    hei
    jeg har selv en marantz SR7001 som jeg er kjempegodt fornøyd med den har 4 hdmi inn men bare 1 stk ut, hvis du derimot kikker på modellen over ,SR8001, så har den alt du trenger av tilkoblinger, 4 inn og 2 ut(hdmi) denne ligger også et godt stykke under din makspris, den ligger på 17.990.-

mvh
    jostein

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •