DV film

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: DV film

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DV film

Hei

Jeg er den stolte eier av et Panasonic DV video kamera. Jeg legger all film in på harddisken og ser den derfra. Råfilmen tar all for mye plass. 10min er ca 2gb så jeg må komprimere den. Prøvde først å gjøre om til mpeg1, med redigeringsprogrammet som fulgte med, men det ble veldig dårlig resultat. Prøvde så å gjøre om til divx med VDUB og det ble en del bedre.

Finnes det andre og bedre måter å komprimere råfilm til format som skal lagres og ses fra harddisken?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kamera har jeg lite peiling på(filtype,oppløsning osv)
    DV er vel to typer AVI (DV) eller DV
    Skriver du filtype , lyd , ca oppløsning så er det lettere å anbefale software.
    Det jeg tenker når 10 min er 2 GB så er vel dette film med kvalitet.
    Skal du beholde høy kvalitet samtidig som filene skal bli mindre kreves det bra software å riktig codec.Du må huske at har du redusert kvaliteten på din film vil den aldri bli bedre en det du reduserte den til om du skal bruke det senere.
    Matroska (mkv) filer tror jeg du bør lage av din film.
    (feks X264 codec)(h 264)
    Matroska Hva er Matroska?
    Matroska Matroska Official Homepage (MKV/MKA)
    X264 X264 - Wikipedia, the free encyclopedia
    Bruk Google til å finne ut mere.
    Til å konvertere til mkv anbefaler jeg Auto Gordian Knot som er gratis.AutoGK Homepage - THE tool for XviD / DivX conversion
    Du finner endel Guider på doom9 Doom9.net - The Definitive DVD Backup Resource eller Video help VideoHelp.com

River Past Video Cleaner koster penger men skal gjøre jobben.
    Man får testet det med begrensning River Past Video Cleaner - Convert video from AVI, ASF, DAT, IVF, MOV, MP4, MPEG-1, WMV to AVI or WMV

DV to MKV - Convert DV to Matroska Video

Om DV til DVD blir bra vet jeg ikke Nettstedet for videoamatører nen filmer du med HD oppløsning mister du dette med å lage DVD

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •