DVI - HDMI (HDCP problemer?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVI - HDMI (HDCP problemer?)

Har en samsung 40" LCD som jeg kjørte DVI-HDMI på tidligere. Etter å ha hatt TVen på service (defekt mainboard) fungerer ikke dette lenger. Har hørt noen rykter om at dette kan skyldes at mitt skjermkort ikke støtter HDCP. Kortet jeg har er: Komplett.no - XFX GeForce 6600LE 256MB Passive Cooling ,PCI-Express,HDTV Ready, DVI-I, Retail
    og TVen er SAMSUNG's Digital World - LCD-TV | LE40R51B

Synes det er litt rart at det skal ha fungert å benytte media centeret over HDMI tidligere, hvis det er dette som er årsaken. Skjermkortet er HDTV ready, og det samme er TVen.
    Meldingen jeg får på TVen er: HDMI mode not supported.

Noen som har forslag til hva som kan være feil. Og skulle det være pga manglende HDCP støtte, noen som i så tilfelle har forslag til et alright skjermkort som støtter dette.

--
    Sumsang

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke dette skyldes HDCP,det er bare når det skal spilles av HD filmer dette kommer inn.Så det er nok bare å klage igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Poppe
    Tror ikke dette skyldes HDCP,det er bare når det skal spilles av HD filmer dette kommer inn.Så det er nok bare å klage igjen.
    Regner i utgangspunktet med dette jeg også. Spessielt siden jeg ikke får noen signaler i det hele tatt. Ikke en gang under boot. Snakket med serviceverkstedet etter de utførte servicen, men de kunne heller ikke svare meg helt sikkert. Og jeg har heller ikke funnet så veldig mye dokumentasjon vedr problemet på nett. Derfor jeg tenkte at kanskje noen her kunne svare

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •