Trenger Komponent Switch til spillkonsoller - Joytech AV Control Center ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Trenger Komponent Switch til spillkonsoller - Joytech AV Control Center ?

Hei på dere!

Jeg har nå iverksatt mine planer om å skaffe komponentkabler til alle mine spillmaskiner. Derfor har jeg nå kjøpt "Monster" sine komponentkabler til PS2 og Xbox, samt den offisielle Wii komponent kabelen.
    I tilegg har jeg Xbox360 som jo også kjører komponent. Tv'en jeg har dog kun 1 komponent inngang (JVC LT-40S70ZU) og jeg er derfor på utkikk etter en god komponent switchboks (til en fornuftig pris!).
    Som dere sikkert skjønner er det spilling jeg storkoser meg med, må derfor ha en switch som fungerer optimalt.

Etter mye leting på nett og sjekk på diverse forumer, står har jeg funnet 2 komponent switcher som er godt priset;

Joytech AV Control Center 245C
    JOYTECH - AV Control Center 245C - AV Equipment

Joytech AV Contol Center 540C
    JOYTECH - Control Center 540C - Microsoft Xbox 360
    TrustedReviews - Joytech Control Center 540C

Om AV Contol Center 540C;
    AV Contol Center 540C selges nå på Komplett.no til ca. 1200,- kroner. Dette er en meget god pris, men tilbakemeldingene om produktet er blandet. Det rapporteres om problemer med DVD spillere som bruker komponent, samt en rekke visuelle problemer med Nintendo Wii. Det skal nevnes at 540C er bygget inn i et "Xbox360 skall", men krever ikke at du har Xbox360 for å dra nytte av den (dog er kanal 1 reservert Xbox360 via en spesialkabel).

Dersom du søker på produktet på komplett.no (ligger under "Xbox360 tilbehør"), finner du at kjøpere bla. nevner;
    - Visuelle problemer med bruk av Nintendo Wii (bildet hopper og skurrer i menyene, men er stort sett fint når man spiller).
    - Dårligere bilde med den medfølgende "pass through" kabelen til Xbox360.
    - Svakt signal fra fjernkontrollen.
    - Bildet kan "falle ut" ved bruk av DVD spiller over komponent.

Da jeg selv er en ivrig gamer og kommer til å bruke min Nintendo Wii endel, kontaktet jeg likegodt Joytech for å få en status på "Wii problemene" til AV Contol Center 540C.

Jeg fikk da følgende til svar fra support hos Joytech (07/02/2007);
    "There have been a couple of issues with the Nintendo Wii and the Control
    Center 540C, although out of the thousands of units we have sold we have only had 4 reports so far. We did do some testing ourselves and found that the Wii outputs a stronger signal than any of the other consoles, and this may (depending on your display device) cause an issue.

We are looking at an adapter which as of yet has no due date to arrive,
    as we are testing on a wide variety of screens. The unit would be given
    free to anyone who has reported the issue."

Dette med "only 4 reports" er en direkte løgn. Det er svært mange som rapporterer om feil med Wii/DVD på denne boksen og jeg vet allerede nå at det er langt mer enn kun 4 personer i hele verden har tatt kontakt med Joytech vedr. dette.

Et annet svar fra Joytech vedr. Wii problemene med 540C (og da også 245C);
    "The issue sounds like he is having the same problem with his DVD playback as some users are having with the Wii, that is that at times the "Y" channel signal is quite strong. We are currently working on an adapter that will add a resistor to this channel's input and will be available to give out to any customers that are having this problem. I know this does not solve the immediate issue, but as soon as we are near completion on the adapter I will let you know and you can then inform any customer's that require this adapter."

Her er screenshots av hvordan skjermen ser ut når man etter sigende spiller Wii igjennom AV Control Center (alle nåværende komponent-utgaver av "AV Center");
    ImageShack - Hosting :: joytech240cwii1ac1.jpg
    ImageShack - Hosting :: joytech240cwii2st7.jpg
    http://www.rg-collectibles.nl/vid/jo...245c_test3.mov (film)

Forum om "Wii problematikken" her;
    Wii component problems with Joytech 245C? - NTSC-uk.com Forums

Om Joytech AV Control Center 245C;
    245C er en oppfølger av Joytech AV Control Center 240C som inneholdt svært mange feil. Dog er forbedringene minimale etter hva jeg kan lese.
    Jeg har lest på forumer at den har de samme problemene med Wii som 540C. Da regner jeg med at samme adapter sikkert vil fungere på på 245C. Også brukere av Playstation 2 rapporterer feil med bildet via 245C over komponent.

Forumpost om konkrete problemer med 245C;
    Joytech AV Control Center 245C problems - NTSC-uk.com Forums

Her er et forum som diskuterer hardt om Control Center 245C og 540C;
    I need an AV switch; Any recommendations? - AVS Forum

Vurderingen;
    Selv er jeg ikke helt klok på hva jeg burde velge. Av alt jeg har lest meg fram til om 540C og 245C, er de visst ikke noe noe særlig godt kjøp. Jeg hører gjerne om tilbakemeldinger her, dersom noen kan anbefale en av disse.

Somsagt er det spilling jeg skal bruke boksen primært til, men jeg har også bestilt Xbox 360 HD-DVD Player slik at det blir endel filmtitting igjennom switchen (har HTPC med hdmi som jeg bruker til dvd filmer).
    Jeg har lite lyst til å kjøpe noe som gir dårlig eller ustabilt bilde.

Dersom noen kan anbefale en god switch i prisklassen 1000 - 2000 kroner med helst minimum 4 porter (PS2, Wii, Xbox og Xbox360), så kom gjerne med forslag her. Det eneste aberet er Wii'en som visst nok har et sterkere "ut" signal, som igjen kan bli påvirket når det går igjennom en slik switch.

Men det må da vel være noen ordentlige switcher der ute som virkelig fungerer ? (uten at man må bla opp 5000 kroner minimum!)
    Kabler er i hus og jeg trenger en komponent swtich asap!

På forhånd takk for alle svar!

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve Control center 2, bare bruk composite og stereo inngangene i steden. Så får du både scart og component switch i samme boks. Eneste er at du må bruke optisk s/p-dif til receiver på alle component kildene. Jeg kjøpte min CC2 for 779Kr tror jeg det var. Mener den ligger på det fremdeles. Om den får samme problemet med Wii aner jeg ikke, men man blir hvertfall ikke bankerott av å prøve.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en kikk i signaturen min hvis du vil gjøre et godt kjøp på en Audio Authority 1154A kvalitets-switch.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Ta en kikk i signaturen min hvis du vil gjøre et godt kjøp på en Audio Authority 1154A kvalitets-switch.
    Hei, i utgangspunktet tar jeg den gjerne.
    Men som du leser ovenfor er jeg avhengig av at den fungerer med de forskjellige spillmaskinene. Det er Wii'en som er litt tricky her, men hvis du kan verifisere at den fungerer med Wii både i menyene og ved spilling - så kjøper jeg den definitivt av deg.

Til Joey1313; Ut ifra hva jeg har lest på diverse forumer, lider alle Joytech AV Center'ene av samme skjebne i forhold til Wii. De skal dog slippe en adapter som skal rette opp i dette, vi får se hvordan det utarter seg.

Takk for svar så langt!

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testet Audio Authority switchen mot Wii, så det kan jeg desverre ikke bekrefte/avkrefte.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vært meget skeptisk til Joytech. Har et par komponentkabler og SCART RGB-kabler (vel, står så på pakke iallefall) fra dem selv, som ikke gir bedre bilde enn kompositt. Greit nok om det ikke er så dyrt, men bortkastede penger er bortkastede penger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •